וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו חתמה על עסקת נשק עם רוסיה: תקבל יותר מ-300 טנקים חדישים

3.3.2001 / 18:53

בצבא הודו פועלים טנקים מיושנים, שנכנסו לשירות בשנות ה-60; יריבתה של הודו, פקיסטן, רכשה לפני כמה שנים טנקים מתקדמים; שווי העיסקה מוערך ב-600 מיליון דולר

נציג הממשלה ההודית הודיע היום שהודו ורוסיה חתמו על עסקת נשק גדולה, במסגרתה יסופקו 310 טנקים רוסיים חדישים מדגם T-90. בהצהרה נאמר שהודו תקנה 124 טנקים מוכנים, ותרכיב את השאר בעצמה. שווי העיסקה לא צויין אבל מומחים מעריכים את הסכום ב-600 מיליון דולר.

הטנקים הם הגירסה החדישה ביותר שמייצרת רוסיה והודו טוענת שהניידות המהירה, כוח האש וראיית הלילה יעלו באופן ניכר את עוצמת הצבא ההודי. שתי המדינות גם חתמו על הסכם להעברת הטכנולוגיה שדרושה לייצור שאר הטנקים בהודו.

הודו היתה לקוחה נאמנה של תעשיות הנשק הסובייטיות בזמן המלחמה הקרה והיחסים בין שתי המדינות נמשכו גם בשנות ה-90, למרות שלאחרונה רכשה הממשלה מטוסי קרב מצרפת וצוללות מגרמניה. בעבר קנתה הודו מטוסי סוחוי-30 מתקדמים מרוסיה.

ב-1996 קנתה שכנתה ויריבתה של הודו, פקיסטן, 300 טנקי T-80 מאוקראינה. "הרכישה הזו לא קשורה לפקיסטן. הטנקים שיש לנו כיום מיושנים ודורשים החלפה מיידית", אמר מומחה צבאי, סטיש נמביאר. להודו יש כיום כ-1,200 טנקי "ויג'יאנטה" מתוצרתה ועוד כ-700 טנקי T-55 רוסים ישנים.

נמביאר אמר שהיה חשוב יותר להחליף את הטנקים המיושנים מאשר להתחרות ברכישה של פקיסטן. "טנקי ה'ויג'יאנטה', שהוכנסו לשירות בשנות ה-60, פועלים יותר על כוח רצון מאשר על כוח סוס", הוסיף.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully