וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: רק חמישית מהחיילות הן פקידות

6.8.2003 / 7:48

בעשור האחרון ירד שיעור הפקידות בצבא בחצי; 80 אחוז מהמקצועות פתוחים בפני נשים; בקרוב: גדוד קרבי מעורב

אגף כוח אדם של צה"ל מפרסם כי בעשור האחרון ירד מספר הפקידות מקרב חיילות צה"ל בחצי. בשנת 1993 שירתו כ-40 אחוז מהחיילות כפקידות, בעוד שבשנת 2003 ירד שיעור הפקידות לכ-20 אחוז בלבד.

"ידיעות אחרונות" מפרסם כי קצינים בכירים הסבירו שהמחשבים ומכונות הקפה "יכולים לעשות את העבודה" במקום הפקידות, ולכן אין צורך במספר גדול כל כך של חיילות בתפקידים אלו. ראש חטיבת תכנון ומינהל כוח אדם, תא"ל אבי זמיר, אמר כי "צה"ל עורך עבודת מטה כדי להקטין את מספר הפקידות ולשלוח אותן לתפקידים משמעותיים אחרים". לדבריו, כיום פתוחים 80 אחוז מהמקצועות הצבאיים בפני נשים בעוד שלפני שנתיים רק כשישים אחוז מהמקצועות היו פתוחים בפני החיילות.

בגיוס הנוכחי הגדיל צה"ל את מספר המקצועות הפתוחים בפני נשים. בנוסף, חיילות שישרתו בתפקידים קרביים ישרתו לראשונה שלוש שנים כמו החיילים, והן יחוייבו בשירות מילואים לאחר שחרורם משירות סדיר.

כחלק ממגמת פתיחת התפקידים הנוספים עבור חיילות, יגיש בקרוב חיל הרפואה המלצות לתפקידים אותן יוכלו חיילות למלא בתנאי שיעמדו בתנאים פיסיולוגיים. מדו"חות הביניים שנערכו בחיל הרפואה עולה כי עיקר ההבדל בין חיילים לחיילות הוא שנשים סובלות יותר משברי הליכה.

בקרוב יקים צה"ל את הגדוד הקרבי הראשון בו ישרתו לוחמות לצד לוחמים בתעסוקה מבצעית לאורך הגבול עם ירדן. לדברי תא"ל זמיר, גיוס נשים לתפקידים קרביים יאפשר לצה"ל להוריד מנטל המילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully