וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונופול מיקרוסופט, טייק 2

3.3.2001 / 18:53

משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה חדשה נגד ענקית התוכנה מיקרוסופט; החשד פעילות מונפוליסטית

משרד המשפטים האמריקאי מאשר, כי מיקרוסופט נמצאת תחת חקירה בחשד לפעילות מונופוליסטית. אתר ה"אינדסטרי סטנדרד" מדווח, שהפעם מדובר בהשקעתה ביצרנית התוכנה "קורל".

באוקטובר 2000, השקיעה מיקרוסופט 135 מיליון דולר בקורל, שמייצרת את מעבד התמלילים Word Perfect ואת תוכנת הגרפיקה Corel Draw. החקירה נועדה לבדוק, אם רכישת המניות ב"קורל" תצמצם את התחרות בשוק מעבדי התמלילים, הגליונות האלקטרוניים ותוכנות הגרפיקה. מיקרוסופט מחזיקה כיום ב-90 אחוז מהשווקים הללו, באמצעות תוכנות ה"אופיס" שלה.

דוברת משרד המשפטים, ג'ינה טלמונה, מאשרת את הדברים, אולם טוענת שמדובר בחקירה שגרתית, הדוברת הכחישה חקירה בנוגע לרכישת חברת התוכנה "Great Plains", אשר דווחה ב"וול סטריט ג'ורנל".

ה"ג'ורנל" דיווח, שמיקרוסופט קיבלה ממשרד המשפטים צו, המורה לה למסור מסמכים הקשורים להשקעה ב"קורל". "זו בקשה ממוקדת ומצומצמת לקבלת מידע", אמר דובר מיקרוסופט, ג'ים קלינן. "אנחנו לא יכולים להגיב מעבר לכך, משום שמדובר בתהליך שאמור להיות חסוי. אין שום דבר בהשקעה שלנו, שאמור לעורר חששות חוקיים, אבל אנחנו משתפים פעולה עם משרד המשפטים".

בימים אלה, מתכוננים שני הצדדים לשלב השמעת הטיעונים , שיתקיים בבית משפט פדרלי לערעורים בוושינגטון בין ה-26 ל-27 בפברואר. מיקרוסופט ערערה על גזר הדין של השופט המחוזי תומס פנפילד ג'קסון, לפרק את החברה לשניים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully