וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקור תערוכת Palm Source - חלק ב'

3.3.2001 / 18:53

מה הוא סוד ההצלחה של חברת פאלם? כיצד הצליחה להגיע לנתח שוק של מעל ל 70 אחוזים בתחום מערכות ההפעלה בקרב מכשירי כף חיד? ומה מתכננת לנו פאלם בעתיד?

מערכת ההפעלה החדשה של פאלם, ה Palm OS 4.0 אשר עתידה להיות מושקת במהלך השנה הקרובה מכילה בתוכה חידושים רבים אשר יאפשרו לחברות להציע יישומים חדשים למכשירי הכף יד מבוססי פאלם.
ה Palm OS 4.0 תתמוך בראש ובראשונה בהכנסת כרטיסי הרחבה למכשיר. פתרון זה עתיד לאפשר לחברות רבות להציע מגוון "מודולים" אשר המשתמש יוכל ל"הכניס" למכשיר. בתערוכה יכולנו לראות מספר פתרונות שכאלה: מודול של נגן MP3,
פתרון GPS, מצלמה דיגיטלית, מודול Bluetooth, סורק בר-קוד ועוד.

מה צופן לנו העתיד?

מעבר לכך מערכת ההפעלה הבאה תאפשר יצירת מוצרים ברזולוציית מסך גבוהה יותר, תתמוך ב 16 ביט וכמובן תאפשר חיבוריות למערכות אלחוטיות דוגמת רשת GSM ואחרות.

עצם היות מערכת ההפעלה של פאלם פתוחה ומשווקת למפתחים ושותפים עיסקיים, יכולה פאלם לבחון פתרונות אשר מוצעים תחילה על ידי השותפים ורק לאחר מכן לבחור להכניסם למערכת ההפעלה ה"רשמית" של פאלם. לדוגמא, פתרון ה 16 ביט צבע שהציעה חברת הנדספרינג במכשיר החדש שלה, דגם ה"פריזום", יוטמע במערכת ההפעלה החדשה, לאחר שנבחן בהצלחה.

בתגובה לשאלה על מערכת ההפעלה החדשה של פאלם התייחס מאייס וענה:" ובכן, מערכת ההפעלה הבאה היא באמת קפיצת מדרגה מבחינתנו. היא תתמוך במערכות טלפוניה ותקשורת. יש לה שירותי שרת לקוח בנויים בתוכה. יש לה תכונות התומכות במערכות טלפון אשר יאפשרו למשתמש לערוך שיחות טלפון באמצעות המכשיר. המערכת תתמוך במכשיר כמודם. יש לה יכולות של Web Clipping, יש לה 16 ביט צבע, יש לה הרחבות משמעותיות בכל מה שקשור לתמיכה בתקשורת בכל מיני סוגים, יש לה תמיכה בתקן ה Bluetooth. ישנה תמיכה ב USB. זה יוצא באמצע השנה הנוכחית.

לגבי מערכת ההפעלה החדשה, מערכת הפאלם 5.0 אשר תצא במהלך שנת 2002 עם המעבר למעבד ה ARM אוכל לומר לך שהמערכת תתמוך ברזולוציית מסך גבוהה יותר, יכולות מולטימדיה.
עלייך להבין שכבר בשנת 2001 תוכל לראות את החידושים אשר יגיעו במערכת ה 5.0. מכיוון שאנו עובדים עם חברות אשר הענקנו להם את הרשיון שלנו, דוגמת חברת הנדספרינג הרי שתוכל לראות מוצרים שלהם אשר יתמכו בתכונות החדשות של המערכת שלנו ולאחר מכן המערכת שנוציא.
לדוגמא מערכות מבוססות פאלם אשר יציעו שירותי מולטימדיה, דוגמת מכשירים עם תמיכת הרחבה אשר תאפשר שמיעת שירים ב MP3".

סוד ההצלחה

במידה ונרצה להסביר את הצלחתה של פאלם הרי שניתן יהיה לסכם זאת בשלושה מרכיבים עיקריים: פשטות הפעלת המכשיר, יכולת הנשיאה של המכשיר והכנסתו לכיס החולצה והחיבוריות של המכשיר למגוון המידע אשר המצא ברשת האינטרנט או במחשב המשרדי. באחת ההרצאות שעסקה ש"זן של הפאלם" התייחס מאייס למשימות הבאות העומדות בפני החברה: "לא עשינו עבודה טובה מספיק כדי להפיץ את יתרונות מערכת ההפעלה שלנו בקרב המשתמשים והחברות. אומנם יש לנו מעל ל 140 אלף מפתחים ויש לנו לדוגמא יותר משחקים אשר מוצעים לפאלם מאשר למערכות ה Gameboy, אולם עדיין קיימים לא מעט אנשים אשר חושבים שמערכת הפאלם הינה מערכת חולפת. אני יכול לומר לכם שוודאות. מערכת הפאלם הינה המערכת אשר הינה דה-פקטו מערכת ההפעלה בתחום מכשירי כף היד".

לסיכום על מנת להבין את הצלחתה של החברה נוכל להסתכל על הנתונים אשר מדברים על שוק של 11 מיליון מכשירי כף יד ברחבי העולם. מתוכם נכון לספטמבר 2000, קרוב ל 72 אחוזים מהם שייכים לחברת פאלם, 20 אחוזים נוספים נשענים על מוצרי חברת הנדספרינג, אשר אף היא משתמשת במערכת הפאלם, 3 אחוזים נוספים שייכים למוצרי סוני אשר עובדים אף הם על מערכות הפאלם ושאר השוק, 5 האחוזים הנותרים מתחלקים בין קומפאק, HP ועוד. עומק החדירה של מוצרי פאלם עומד כיום באירופה על מעל ל 60 אחוזים.
מסרים אלו חזרו על ידי כל אחד מהנואמים בכנס. "שימרו על פשטות הפעלה של המערכת, עקבו אחרי חוק ה 80/20 אשר מחייב אתכם לחשוב תמיד על פתרונות שייתפסו על ידי רוב השוק ולא על ידי יחידים, עצבו את המכשיר כך שהמשתמש יוכל לשאת אותו בנוחות בכיס חולצתו, דאגו תמיד להציע מוצרים אשר יאפשרו למשתמש להסתובב עם המכשיר בלא חשש לאובדן הזיכרון כתוצאה מחוסר הטענת המכשיר. והרי לכם המוצר הטוב ביותר בשוק. אהה…וכדי שתדאגו שהוא יהיה מבוסס על מערכת ההפעלה של פאלם".
איך אומרים? כשמאה אנשים אומרים לך שאתה בכיוון הנכון כשנראה שאתה עושה את הצעד הנכון בסופו של דבר לא?

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully