וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רבעון קשה לאינטרנט זהב: הפסד של 5.3 מיליון דולר; המנכ"ל: אנחנו לא מתמזגים

3.3.2001 / 18:53

עוד מבטיח אלי הולצמן להוריד את קצב שריפת המזומנים מ-20 מיליון דולר לשנה ל-9 מיליון, וכך להבטיח את עתידה המעורפל כרגע של החברה


ltpgt
אם אינטרנט זהב חיפשה את האור בקצה המנהרה בדו"ח של הרבעון הרביעי לשנת 2000, אז שוב היא התבדתה. ההפסד ברבעון הגיע ל-5.3 מיליון דולר - 29 סנט למניה. זהו הפסד הגבוה ב-7 סנט מתחזית בנק ההשקעות CIBC (התחזית היחידה הקיימת היום בשוק), שציפה להפסד של 4.1 מיליון דולר בלבד. ההפסד המצטבר לכל שנת 2000 הגיע ל-19 מיליון דולר - גבוה גם הוא מהתחזית, שדיברה על הפסד של 17.7 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
אולם הנתון המאיים באמת על חברת האינטרנט היא קופת המזומנים המידלדלת שלה, שבסוף 2000 הגיעה ל-22 מיליון דולר בלבד. קצב שריפת המזומנים הממוצע של החברה ברבעון הגיע לכ-5 מיליון דולר, ועל פי חישוב זה, לחברה נותר מספיק מזומן רק עד סוף השנה.
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל אינטרנט זהב, אלי הולצמן, מודע לבעיה הקשה של חוסר המזומנים, ומודע עוד יותר לחוסר היכולת לגייס כספים נוספים משוק ההון. לכן אחת המשימות העיקריות של החברה היא עצירת דימום המזומנים.
lt/pgt

ltpgt
הולצמן אומר כי החברה החלה כבר ברבעון האחרון של 2000 במהלכים להקטנת הוצאות המזומנים, על ידי היפטרות מתחומי פעילות "זללניים ולא רווחיים". הולצמן מוסיף שאינטרנט זהב תשרוף מזומנים ב-2001 בקצב הקטן בחצי מהקצב ב-2000. "החברה מתכננת לשרוף 8.5 עד 9 מיליון דולר בלבד בכל 2001, כך שלפי חישוב זה נגיע לתחילת 2002 עם קופה של 10 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
"מעבר לכך, אנחנו צופים לעבור ברבעון הראשון של 2002 לרווחיות, כך שהכסף הוא די והותר כדי שפעילות החברה לא תיעצר", אומר הולצמן, ומוסיף "אנחנו רואים ב-AOL מודל לחיקוי. החברה גובה 22 דולר ממנוי עבור כל שירותי האינטרנט אותם הוא מקבל, כולל שירותי ISP מסחר אלקטרוני ותוכן, וגם אנחנו רוצים להעניק ל-300 אלף הלקוחות שלנו את השירות הזה".
lt/pgt

ltpgt
הולצמן מאמין, בניגוד לדעת מספר מומחי תקשורת, שלאינטרנט זהב יש עתיד גם אם תמשיך לצעוד לבד. "לא נראה לי שנמצא את עצמנו בקרוב כחלק מקבוצת תקשורת גדולה. אנחנו רואים בקשר הפוטנציאלי עם החברה האחות אופק צעד מבורך, אולם לא מדובר במיזוג כלשהו. לנו יש כבר יותר מ-300 אלף מנויים, והם עומדים על 0. גם האסטרטגיות שלנו שונות לגמרי, ולא נראה לי שיש מקום למיזוג כזה", אומר הולצמן.
lt/pgt

ltpgt
בשורת ההכנסות, אינטרנט זהב הפתיעה במעט לטובה. החברה הכניסה ברבעון הרביעי 13.4 מיליון דולר, מול תחזית של 13.1 מיליון דולר. בשנת 2000 ההכנסות הגיעו בסך הכל ל- 44.2 מיליון דולר, מול הכנסות של 26 מיליון דולר ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
בחודשים האחרונים אינטרנט זהב ביצעה שתי פעולות מרכזיות להקטנת ההפסדים מפעילויות לא רווחיות, הראשונה היא מחיקת ההשקעה ב-Insider, שעלתה לחברה 340 אלף דולר, והשנייה היא הכנסת חברת אפק לגולד מיינד (62%), כדי שתתפעל את פעילות הקמת האתרים, כך שאינטרנט זהב תתמקד רק בשיווק.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully