וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: לא נכיר במועצה השלטת בעיראק

5.8.2003 / 17:09

עמרו מוסא: זה אינו גוף לגיטימי כיוון שלא נבחר על ידי האזרחים; כזכור, מרבית החברות בליגה אינן דמוקרטיות; חבר במועצה: לא נבוא להיכן שאיננו רצויים

הליגה הערבית לא מוכנה להכיר במועצה השלטת שהקימה ארה"ב בעיראק ותקבל רק ממשלה נבחרת שתוקם במדינה. מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא אמר היום לסוכנות איי.פי כי "המועצה היא התחלה אבל היא צריכה לסלול את הדרך לממשלה לגיטימית בה ניתן להכיר".

ממשלות ערביות רבות בירכו על הקמת המועצה בעיראק אך לא הכירו בה כגוף רשמי ולגיטימי כיוון שלא נבחרה על ידי האזרחים. ההחלטה האחרונה של הליגה הערבית קובעת כי נציג מהמועצה השלטת לא יזכה לאייש בקרבה את המושב העיראקי.

הבעייתיות בהצהרת הליגה הערבית נובעת מכך שרק מדינות בודדות מתוך 22 החברות בה יכולות להתהדר בהיותן מובלות על ידי ממשלה שנבחרה בצורה דמוקרטית. הממשל בסומליה כלל אינו מוכר נכון להיום על ידי מדינות העולם.

ארה"ב הודיעה כי בכוונתה לבנות את עיראק מחדש כמדינה דמוקרטית שתעודד רפורמות בכל העולם הערבי הנשלט על ידי דיקטטורים. האחראי לשיקום המדינה, פול ברמר, אמר בסוף יולי כי הבחירות למועצה השולטת יתקיימו בעוד כשנה. אחד מחברי המועצה הנוכחית אמר לרשת אל ג'זירה בתגובה לדברי עמרו מוסא כי "לא נלך למקום בו איננו רצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully