וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקור תערוכת Palm Source אירופה - חלק א'

3.3.2001 / 18:53

כל החידושים, כל השמועות, כל ההכחשות, ראיון עם מייקל מאייס, מנהל תחום מתחרים ומעל לכל, מה עם העברית? תערוכת פאלם אירופה, סיקור מהשטח

תערוכת Palm Source השלישית התקיימה באמסטרדם, הולנד. זוהי התערוכה הגדולה ביותר אשר ערכה חברת פאלם עד כה.

"חלק בלתי נפרד מהצלחתנו בשוק הינו תוצאה של קהל מפתחים גדול ונאמן", אמר גבריאל אקוסטה-לופז, מנהל תחום שותפים ותשתיות. כיום קהילת המפתחים האירופאית למערכות הפאלם, מכילה למעלה מ 30אלף מפתחים וקרוב ל 140 אלף מפתחים ברחבי העולם.
בתערוכה יכלו המפתחים לחלוק קרוב ל 40 הרצאות, להיפגש עם למעלה מ 20 נציגי חברות אשר פרשו את מוצריהם והחידושים האחרונים. על פי ההערכות נציגי פאלם בכנס זה נכחו למעלה מאלף איש.

הכל אלחוטי בסופו של דבר

ההבטחה הגדולה ביותר הינה טכנולוגיית ה Bluetooth. הטכנולוגיה מאפשרת חיבור אלחוטי של מכשירים ובאמצעות חיבור זה ניתן להעביר קבצים ממכשיר למכשיר, ניתן לשלוח פקודות למדפסת וכדומה. במסיבת העיתונאים אשר נערכה עם בכירי החברה העידו כולם כי טכנולוגיית ה BT היא ה"דבר הבא" אשר לו הם מצפים בכיליון עיניים.
בראיון בלעדי שערכתי עם מייקל מאייס, מנהל תחום מתחרים בחברת פאלם, שאלתי את מאייס את השאלה הבאה: האם ישנה טכנולוגיה מסוימת אשר תפסה את עיניך? משהו שאתה רואה כ"דבר הבא"?
תשובתו של מאייס הייתה: אני מעודד מטכנולוגיית ה Bluetooth. טכנולוגיה זו אמורה לעשות למכשיר כף היד מה שהרשת המקומית עשתה למחשב ה PC. לאפשר למכשיר כף היד להיות מחובר לכל העזרים ולכל המחשבים והמכשירים ברשת הקרובה אלייך. למרות כל הקשיים, אני מאמין בפתרון הזה. זה בנוי במערכת ההפעלה שלנו מדגם 4.0 כך שנוכל לראות יישומים לכך כבר במחצית השנה הנוכחית, נוכל לראות תוספים (Add ons) לטכנולוגיית ה BT (=Bluetooth) במחצית השנייה של השנה. אני מאמין שנוכל לראות כמה מכשירים אשר תומכים ב BT כבר במהלך חג המולד הקרוב ולאחר מכן הטמעה גדולה יותר במהלך 2002.
בהמשך לתשובתו שאלתי אותו: "נסה לחשוב על פתרון אישי אשר טכנולוגיית ה BT עשויה לפתור לך". ומאייס ענה: "ובכן, אתן לך דוגמא. אני גר בקליפורניה וכמובן, יש לנו גינה גדולה בחצר האחורית. מערכת ההשקיה שם כל כך מסובכת וממש לא מובנת לי, הייתי רוצה שאוכל להסתובב עם מכשיר הפאלם ולהפעיל את המערכת בלחיצת כפתור. זה יהיה מבחינתי שיא השיאים. אבל אתה חייב שיהיו לך מערכות השקיה שיתמכו בפתרונות BT ומערכת הפאלם. ולכן אני די סקפטי בעניין זה. אבל זה הרעיון".
לגבי מכשירים תומכי BT נוכל לראות כאלה ברבעון השלישי של השנה, מה גם שמערכת ההפעלה החדשה של פאלם, Palm OS 4.0 תכיל בבסיסה תמיכה לטכנולוגיית ה BT, תכונה אשר תאפשר למפתחים לפתח פתרונות חיבור אלחוטי כבר בבסיס מערכת ההפעלה.
באחת ההרצאות שעסקה בטכנולוגיה זו הציגו שני הנואמים תוכנה אשר מאפשרת לתקשר בין המכשירים ממרחק של למעלה מ 15 מטרים.

מה יהיה עם עברית מובנת?

הכרזה נוספת הייתה בתחום המודם האלחוטי של חברת UbiNetrics. המתעניינים בתחום זה לבטח מכירים את הפתרון של חברת סלקום באמצעות חברת "נובה-טל" אשר מאפשר חיבור מודם למכשיר הפאלם V . חברת UbiNetrics הכריזה בתערוכה על מודם אלחוטי שכזה אשר ייצא באירופה ובאסיה במרץ השנה, קרוב לוודאי לקראת מועד תערוכת CeBit. המודם אשר "נתפס" על מכשיר כף היד יאפשר מעבר ליכולות גלישה גם אפשרות לקבל ולבצע שיחות טלפון דרך המכשיר. המודם עובד על טכנולוגיית GSM. לשאלה האם המודם עתיד להיות נמכר בארץ, ענו נציגי החברה כי הם אכן נמצאים במגעים עם חברות בתחום זה בארץ במטרה לבחון אפשרות הבאת המודל והעמדתו למכירה בארץ.
אין ספק אולם שאחת השאלות המטרידות ביותר בקרב משתמשי מערכות הפאלם הינה שאלת העברית. כיום פתרון העברית אינו משולב במערכת ההפעלה עצמה אלא מגיע כתוספת בין אם של תוכנה, דוגמת הפתרון אותה מציעה חברת פנטיקון, או בין אם פתרון הטבוע ב Rom המכשיר דוגמת הפתרון של חברת הראל או חברת יער מוזהב מפיצת מכשירי הוויזור בארץ. באחת הפסקות הקפה בין ההרצאות שוחחתי על נושא זה עם אחד מראשי צוותי הפיתוח שהגיע מהמטה המרכזי שבארצות הברית להרצות בפני המתכנתים. "ראה", הייתה תשובתו, "אתה חייב להבין שהשינוי אותו מחייבת הטמעת העברית הינו שינוי מורכז ולא פשוט. היות ואתם כותבים הפוך מאיתנו, ז"א מימין לשמאל ולא משמאל לימין, במידה והייתי רוצה לאפשר פתרון שכזה הייתי חייב להיכנס למערכת ההפעלה עצמה, ממש לקרבים של הקוד ולשנות שם כמעט כל שורה. זמן הפיתוח אינו מבוטל, אולם מעבר לכך זמן ברקת המוצר, משמע ה QA יהיה ארוך ביותר. משום שעלייך לבחון כל תרחיש, כל שורה, כל מצב". לשאלה בכמה זמן הוא מעריך שינוי שכזה, ענה אותו ראש צוות: "אם תיתן לי חמישה אנשים שיעשו רק את זה אני מאמין שזה אפשרי בפרק זמן של 4 חודשים פלוס עוד חודשיים של בקרת איכות. אני יודע שאנחנו מתכוונים לעשות זאת, זה נמצא ברשימת המטלות שלנו. אבל אני ממש לא יכול לומר לך באיזו עדיפות זה נמצא, מכיוון שאיני יודע זאת, אבל זה בהחלט משהו שהיינו רוצים לעשות".
בהקשר לכך הכריזה פאלם ממש עם תחילת הכנס כי חתמה על עסקה עם חברת IAI אשר מפתחת מערכת הפעלה ערבית למערכות הפאלם. משמעות הסכם זה הינה שבעת תהליך הרכישה של המוצר יוכל המשתמש לבחור האם להתקין את מערכת ההפעלה הערבית של חברת IAI ובכך להיות מסוגל לעבוד עם מערכת מותאמת לצרכיו. משמעות פעולה זו הינה קריאה של חברת פאלם למפתחים וחברות להציע פתרונות תוכנה ממוקדים לשוק הערבי. שוק שעד היום נבצר ממנו להשתמש בצורה מותאמת במכשיר כף היד. מוצרים אלו עתידים להיות מוצעים לציבור במהלך שנה זו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully