וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריטה על המכונית תגליד מעצמה

3.3.2001 / 18:53

חוקרים בארה"ב פיתחו חומר פלסטי המרפא את עצמו באמצעות קפסולות מלאות נוזל, המאוחסנות בתוכו; ההשראה - גוף האדם; מבטיחים: שריטות על פגוש המכונית יהיו כמו שפשוף קל על הברך

במשך שנים חיפשו מדענים דרך פשוטה לתקן מוצרי פלסטיק, ולייצר מחבטי טניס שיחזיקו מעמד זמן ממושך, גלשנים שניתנים לתיקון בקלות, או שלדת רכב שתגרום למכונית הקורבט להיראות אלגנטית כמו ביום שיצאה מבית החרושת. אתמול דיווחה קבוצת חוקרים אמריקאים כי הגיעה לפריצת דרך משמעותית בפיתוח דרך פשוטה לתיקון חומרים פלסטיים מבלי להטליא, להדביק ולשייף את החלקים שנתבלו – אלא פשוט על ידי ריפוי עצמי של החומר.

החוקרים נטלו את השראתם מן הגוף האנושי, והמציאו תהליך שבו המרכיב הכימי ממנו מיוצרים מרבית חומרי הפלסטיק מחדש את עצמו, באמצעות הפעלת כמוסות מלאות בנוזל המאוחסנות בתוך החומר עצמו. "תהליך הריפוי יהיה בחומרים רבים כמעט מיידי", אומר ראש צוות החוקרים, סקוט ר. ווייט, מהנדס חומרים ואטמוספירה באוניברסיטת אילינוי שבמישור אורבנה. "שריטות על פגוש הקורבט יהיו כמו שפשוף קטן על ברך של בן אדם", אמר.

"חומרים שחשים ומתרפאים בעצמם, נותנים לך ביטחון בתחומים רבים החל מתעופה, ועד לציוד ספורט", אומר חוקר נוסף בצוות החוקרים. לדברי ווייט, ייצור רכיבים אלקטרונים המרפאים את עצמם עשוי להתחיל תוך שלוש עד חמש שנים, אולם "יצור חלקי מטוסים, עדיין נמצא הרחק בהמשך הדרך".

המחקר הוא חלק ממאמצי חוקרים לפתח חומרים "חכמים" בעלי "זיכרון צורני" שמשנים צורה בהתאם לטמפרטורה משתנה, או חומרים בעלי חיישנים, מהם ניתן למשל לייצר חבלים לטיפוס הרים שישנו את צבעם במקומות בהם החבל נשחק והתבלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully