וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר צפוי להיפתח בעליות תוך המתנה לדו"חות של דל ו-HP בסגירה

3.3.2001 / 18:53

אי.סי.איי תרכז עניין לאחר הדו"חות הגרועים אמש; טבע תיסחר אף היא על רקע תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, שהצליחו לעקוף את התחזיות


נראה כי המגמה החיובית שאיפיינה אמש את המסחר בוול סטריט תימשך גם היום. החוזים העתידיים מצביעים בשעה זו על עלייה של 1.5% במדד הנאסד"ק בפתיחה, ועל עלייה מתונה יותר, של 0.3% ב-S&P 500. אם כך אמנם יהיה, יצליח מדד הנאסד"ק להתרומם שוב מעל לקו הפסיכולוגי של 2,500 הנקודות, אותו חצה בדרכו למטה לפני שבוע.

נראה כי חלק מן האווירה החיובית הצפויה בפתיחת המסחר ניתן לייחס לחברת סיינה (סימול CIEN), מפתחת המערכות האופטיות, ששיגרה תוצאות כספיות לרבעון הרביעי של השנה (הראשון הפיסקלי עבורה), שהצליחו לעקוף את תחזיות הרווח למניה של האנליסטים ב-3 סנט. אך חשוב מכך, החברה סיפקה תחזית אופטימית במיוחד לשנה הפיסקלית 2001 - בהחלט לא מראה שגרתי בתקופה האחרונה.

המשקיעים ימתינו היום לפרסום תוצאותיהן הכספיות של שתי ענקיות המחשבים HP (היולט פאקרד) ודל, שיתרחש לאחר סיום המסחר. שתי החברות הללו כבר הודיעו שתוצאות הרבעון יהיו חלשות.

ההערכות הן כי דל תרשום רווחים למניה בטווח שבין 18 ל-19 סנט (לעומת תחזית לרווח של 25 סנט, טרם פרסום האזהרה), וכי HP, שהיא אחת מ-30 החברות הנכללות במדד הדאו ג'ונס, תדווח על רווח של 40-35 סנט למניה, לעומת תחזית לרווח של 42 סנט למניה, טרם פרסום אזהרת הרווח. שני הדו"חות הללו יתנו אינדיקציה טובה למצבה של תעשיית ה-PC בארה"ב והמוצרים הנלווים.

ומכיוון הזירה המקרו כלכלית - מחר יפורסם מדד המחירים ליצרן לחודש ינואר (PPI), ומעניין יהיה לראות את תגובת השוק למספרים, במיוחד לאור אמירותיו של נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, מתחילת השבוע לפיהן אין מיתון בכלכלה האמריקאית, אך הצמיחה לשנת 2001 תהיה 2.5%-2% בלבד. מכל מקום, ההערכות הן כי המדד ירשום עלייה של 0.2%, ומדד הליבה יעלה ב-0.1%.

טבע מפרסמת דו"חות טובים לרבעון


חברת טבע פירסמה היום טרם פתיחת המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2000 ולשנה כולה, ובתגובה אליהן היא עולה כעת ב-8.2% בבורסה בתל אביב - 5% יותר מן הפער שפתחה.

החברה דיווחה היום על הכנסות של 518 מיליון דולר ברבעון - גידול של 36% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל, ושל 15% לעומת ההכנסות ברבעון השלישי. הרווח של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-57.9 מיליון דולר, שהם 43 סנט למניה בדילול מלא. בכך מכה טבע את תחזיות האנליסטים ב-5 סנט למניה.

ברבעון הרביעי המשיכו לזנק מכירות הקופקסון, שהיא התרופה האתית של טבע המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. מכירות הקופקסון (במונחי שוק) הסתכמו ב-72 מיליון דולר - גידול של 48%. גם נתח השוק של הקופקסון ממשיך לצמוח, והוא מגיע עתה ל-26%.

לאחר המסחר אמש פירסמה חברת אי.סי.איי את דו"חותיה לרבעון, מהם מתגלה תמונה כלל לא אופטימית. אומנם החברה דיווחה על הכנסות של 306.2 מיליון דולר לרבעון - גבוה מהערכה שמסרה ל-290 מיליון דולר, אך בשורות התחתונות מדובר בקריסה של ממש.

ההפסד התפעולי של החברה ברבעון הרביעי, גם לאחר ניכוי כל ההוצאות החד פעמיות אותן בחרה להכליל בדו"חות הגרועים גם כך, עומד על 60.1 מיליון דולר - גבוה ב-50% מהערכות החברה. ההפסד התפעולי של החברה, כולל הפרשות חד פעמיות, מסתכם ב-120.3 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 44 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתרגום למניה, מדובר בהפסד של 65 סנט למניה לא כולל הפרשות חד פעמיות, או הפסד של 1.22 דולרים בהתחשב בהפרשות אלו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully