וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתחבא בטווח הראיה

3.3.2001 / 18:53

אם אתם פשוט רוצים למנוע גישה לקבצים ותיקיות רגישים, זה הזמן לפנות לפתרונות תוכנה.

תוכנות מסוימות יסתירו את קבצים ותיקיות, אחרות יצפינו את המידע שלכם, יערבלו אותו ויגנו עליו בסיסמא, כך שרק אתם תוכלו לפתוח אותו. חבילות התוכנה הבאות ניתנות כולן להורדה מאתר FileWorld. כל אחת מהן מוצעת לתקופת ניסיון חינם, כך שאתם יכולים להוריד אמה מהן, או את כולן, ולבחון אותן בטרם תחליטו לרכוש אותן. לפניכם ארבע תוכנות: השתיים הראשונות מהן מינוריות יותר; אלו שבאות אח"כ כבר יציעו הגנה חזקה יותר, גם מפני האקרים מקצועיים.

ILock מספקת דרך פשוטה להגנת-סיסמא על קבצים ותיקיות שניתן לראות ב"סייר החלונות" (Windows Explorer). היא גם מאפשרת שליטה על הפעלת יישומים, כמו סייר החלונות; על אפשרות הצגת כוננים או חלקיהם; ועל איזורי הכונן או הרשת, שעליהם מותר לשמור קבצים. עם זאת, התוכנה אינה מאפשרת לכם להחביא או להצפין קבצים, ואינה מונעת העברת קבצים ממקום למקום.

Icon Lock-it היא שלב מתקדם יותר, ומאפשרת הצפנה של קבצים, ופיענוחם לפי סיסמא. אחרי שתתקינו את התוכנה, כל שיהיה עליכם לעשות הוא פשוט להקליק על קובץ או תיקיה בעזרת הלחיץ הימני בעכבר, לבחור "נעל קובץ" (Lock File), ולהקליד סיסמא. התוכנה מפעילה הצפנה, אם כי זו אינה מתוחכמת. כמו ILock, התוכנה אינה מונעת מחיקת קבצים או העברתם ממקום למקום.

Scramdisk הוא יישום הצפנה חזק שאנו מחבבים, למרות הממשק יוצא הדופן שלו, שעלול לבלבל מעט בתחילה. התוכנה מקצה בלוק שטח מסוים על הכונן הקשיח שלכם (בין 50 מגה-בייט לשני גיגה-בייט גודלו); שטח זה מנוצל ליצירת כונן וירטואלי מוצפן, המקבל אות והגדרה משלו בחלון "המחשב שלי" (My Computer). רק מי שיודע את הסיסמא הנכונה יכול לראות את הקבצים שעל הכונן הוירטואלי, הנשמרים מוצפנים בכל עת. Scramdisk היא תוכנת חינם, וקוד המקור שלה זמין, כך שפעולותיה נבחנו ע"י מומחי אבטחה (וגם אתם יכולים לעשות זאת).

Steganos Security Suit גם היא תוכנת הצפנה, אבל היא נוקטת בשיטה אחרת. מטרתה העיקרית של התוכנה היא להחביא את המידע הרגיש שלך בתוך קבצים אחרים, פרקטיקה המכונה "Steganography". בנוסף, יכולה התוכנה ליצור דיסק וירטואלי מוצפן (כמו Scramdisk), והיא מציעה עוד מספר כלי הצפנה יעילים. קוד המקור של התוכנה אינו זמין, כך שעליכם לסמוך שהחברה המפתחת, CenturionSoft, עשתה את שיעורי הבית כראוי, ולא התקינה "דלתות אחוריות" בתוכנה.

החיים ללא סיסמאות

סורק טביעות האצבע היחיד שניתן לרכישה המונית – לפחות כרגע – הוא U.are.U, המיוצר ע"י חברת Digital Persona, ומחירו 149$ בארה"ב (כ-613 ש"ח, נכון לפברואר 2001). חברת MoonValley, יצרנית Icon Lock-it, מציעה כרגע חבילה הכוללת את שני המוצרים (U.are.U ו-Icon Lock-it) תמורת 129$ בלבד (כ-530 ש"ח). עם זאת, הגנה ביומטרית תתחיל להיות עסק נפוץ יותר ויותר בשנים הקרובות. חברות כמו AuthenTec, Dell, HP, IBM, Intel ו-Veridicom מתכננות להוציא סורקי טביעת אצבע, הן כמוצרים עצמאיים, הן כחלק אינטגרלי של עכבר או מקלדת. חברת קומפאק כבר מציעה, עם חלק מהמחשבים שברשותה, אפשרויות זיהוי טביעת-אצבע. סורקי רשתית, ואפילו סורקי פנים, הן שיטות זיהוי שיהפכו גם הן נפוצות יותר ויותר. בעתיד, לא תיאלצו עוד לשמור את הסיסמאות בראש – המחשב שלכם פשוט יזהה את הראש.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully