וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתוי

3.3.2001 / 18:53

קפיצת מדרגה בשכר עיתונאים בכירים עקב מכרזי הטלוויזיה החדשים. גם בערוץ 1


ltpgt
הסחרור אליו נקלע כל שוק הטלוויזיה החל לחלחל לרמת השכר. עיתונאים בכירים בכל הערוצים והעיתונים קיבלו הצעות מכל עבר בשנה האחרונה, והתבקשו להחליט: חם שם בחוץ או קריר להפליא? רובם החליטו שלא להחליט, וזכו לחוזים אישיים משופרים במקום העבודה הישן והחמים.
lt/pgt

ltpgt
אלה שהעזו, קיבלו קפיצת מדרגה משמעותית בשכר, החזקות שיבטיחו להם רווחים נאים בעוד כשלוש שנים במידה שקבוצתם תזכה במכרז, ורשתות ביטחון מפליגות למקרה שימצאו את עצמם מובטלים בעוד כמה חודשים.
lt/pgt

ltpgt
"אין ספק שכדי שערוץ חדשות יתקיים צריכים להיות בו כוכבים, וצריך להחתים אותם מראש עוד בהתארגנות למכרז", אומר עו"ד יוסי עבאדי, ממארגני קבוצת גשם תקשורת, שלא תתמודד בסופו של דבר. בגשם תקשורת היו שותפים אמנון לוי, רפי רשף, זאב חספר (לשעבר עורך Ynet) ואחרים.
lt/pgt

ltpgt
"לכוכבים מגיע שכר גבוה פלוס בונוס בצורת אקוויטי נכבד, שצריך לנוע בין 10%-5% - כמובן, במידה שהולמת את תקציב הערוץ. זה מוצדק כיוון שערוץ החדשות צריך למצב את עצמו בתחרות הקשה שנכונה לו, וגם הוגן מבחינת ראייה של השוק הזה", אומר עבאדי.
lt/pgt

ltpgt
לשאלה האם ריבוי הכוכבים והשמות המוכרים בקבוצת גשם תקשורת הכשיל את התמודדות הקבוצה, הסכים עבאדי לענות רק ש"היה לנו מודל נכון, ולצערי, לא הצלחנו להגיע לקו הסיום מסיבות אחרות".
lt/pgt

ltpgt
שמו של גדי סוקניק, למשל, נקשר בלא מעט מכרזים והצעות, אך הוא בחר להישאר בחברת החדשות של ערוץ 2, לפחות עד יוני 2001. הזוכים במכרז ערוץ החדשות, אגב, יוכרזו בחודש מאי.
lt/pgt

ltpgt
"לדעתי, מה שמאפיין את המכרזים בעידן הזה הוא שהכל זהיר וחסכוני יותר", אומר סוקניק. "משקיעים במה שחייבים - בבעלי המשרות המרכזיים ובדרישות אחרות של המכרז, ועם כל היתר ממתינים עד לאחר הזכייה. אם יש עיתונאים שיזדרזו להתקשר בצורה בלתי חוזרת, זה כאלה שאולי לדעתם האישית אין להם מה להפסיד והם חושבים שעדיף כרגע ציפור אחת ביד".
ltbrgt
lt/bgtכמה זה שכר הוגןltbgt?
תקציבו המשוער של ערוץ החדשות יהיה 30 מיליון דולר לשנה. 3 וחצי מיליון דולר מתוך התקציב, כך מעריכים גורמים בשוק התקשורת, יהיו מוקדשים למשכורות הבכירים והמייסדים.
lt/pgt

ltpgt
על פי הערכות, שכרו של יעקב אילון מגיע ל-450 אלף דולר לשנה בקבוצתו של נסים משעל המתמודדת בערוץ החדשות, לעומת כ-300 אלף דולר שהשתכר בחברת החדשות של ערוץ 2. כדי להישאר, לדברי חבר הנהלת חדשות ערוץ 2, הוצע לו שכר של 350 אלף דולר לשנה ובתנאי שיתחייב לשנתיים.
lt/pgt

ltpgt
ל-TheMarker.com נודע שאילנה דיין חתמה על חוזה של כ-350 אלף דולר לשנה בקבוצת חדשות ישראל, תמורת תפקיד בכיר במחלקת החדשות והגשת מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ. אילון ודיין יקבלו, בנוסף על משכורתם, החזקות בבעלות על הערוץ, במידה שקבוצותיהם יזכו.
lt/pgt

ltpgt
אילון יקבל החזקות בשיעור של כ-10%, ואילו דיין תקבל חלק בשיעור לא ידוע, מתוך כ-20% שהקציבו המייסדים להחזקות עבור בכירים בערוץ ולהם עצמם. על כל אלה עוגנו בחוזיהם של העיתונאים סכומים הנעים סביב 100 אלף דולר, למקרה שבעוד חצי שנה ימצאו את עצמם ללא מסך.
lt/pgt

ltpgt
משה שלונסקי, שישמש כמנכ"ל והעורך הראשי של הקבוצה, לא קיבל "הבטחת הכנסה" מהקבוצה למקרה שלא יזכה. לעומת זאת, זכיינית ערוץ 2 רשת, בה שימש כמנהל תוכניות ומשנה למנכ"ל, העניקה לו חופשה ללא תשלום בת עשרה חודשים. גם בטלעד סביר שלא יוותרו על האופציה להפיק עונה תשיעית של "עובדה" עם אילנה דיין, שנחשבת לאחת מתוכניות העוגן של טלעד.
lt/pgt

ltpgt
"קשה לדעת אם השכר יעלה אחרי הזכייה", אומר סוקניק. "צריך לזכור שמה שעולה בזול גם שווה פחות ברייטינג. בחלק מהתחומים השכר אולי ירד קצת, אבל במקומות של התחרות הקשה הבעלים יצטרכו לשלם. הכוכבים היו ויישארו מושכי הקהל המרכזיים, עמוד התווך של הערוץ, ובתוכן אפשר יהיה לתמרן עד גבול מסוים באמצעות קונספט מעניין והגדלת היצירתיות".
ltbrgt
lt/bgtעניין של רגולציהltbgt
המועצה לשידורי כבלים ולוויין, האחראית על חיבור המכרז לערוץ החדשות, הבהירה מספר פעמים שלא יינתן ניקוד על החתמת שמות מוכרים בעולם הטלוויזיה.
lt/pgt

ltpgt
כדי לענות על דרישות המכרז נדרשים המתמודדים להוכיח איתנות פיננסית ולהציג בסך הכול ארבעה תפקידי מפתח בערוץ: עורך ראשי שישמש גם כמנכ"ל, מנהל מחלקת חדשות, מנהל תוכניות, ותפקיד בכיר נוסף לבחירה. בחלוקה גסה, מדובר על כ-60% משקל למרכיבים תוכניים, לניסיון המקצועי ולאפיון הערוץ, וכ-40% למרכיבים הפיננסיים.
lt/pgt

ltpgt
"ניסינו לבנות מכרז שלא ייצור מרוץ מטורף אחר השמות, ויעשה את ההיתכנות הכלכלית של הערוץ הזה לבלתי אפשרית", אומר יורם מוקדי, מנהל מינהלת הסדרת השידורים לציבור. אולם, יש מי שטוען שדווקא החלוקה הזו גרמה לעיוותים לא מעטים בדרך.
lt/pgt

ltpgt
"יש כאן בעיה", אומר אחד המתמודדים, "מצד אחד כביכול אנחנו לא מקבלים ניקוד עבור אנשי טלוויזיה מוכרים, ומצד שני אין לנו בשוק התקשורת הישראלי אנשים עם ניסיון מקצועי עשיר מספיק שנהנים מאנונימיות".
lt/pgt

ltpgt
"נוצר מצב שלקחו לתפקידי הניהול אנשים מוכשרים ומוכרים, שדווקא אין להם ניסיון בניהול - רק כדי לענות על דרישות המכרז. צריך להבין שיש אנשים שבהחלט הוכיחו את עצמם בערוצים אחרים, הוכחה ששווה את משקלה בזהב עבור ההתבססות של הערוץ, ולא נתנו לזה מספיק משקל".
lt/pgt

ltpgt
לגבי השפעה אפשרית של חברי ועדת המכרזים מהשמות המוכרים שבכל זאת מחזיקים בתפקידי המפתח, טוענים במינהלת הסדרת השידורים שבחינת ההצעות תהיה מקצועית ועניינית. חבר דירקטוריון ערוץ 2 חושב אחרת. "איש כמו יעקב אילון משפיע בלי ספק, ואילון הוא רק דוגמה, כמובן. למרות שבערוץ 2 הוא הצטייר קצת כאיש אפור ולא קומוניקטיווי במיוחד. כמנהל ומגיש בכיר הוא משדר לדעתי מיומנות וניקיון מאינטרסים".
ltbrgt
lt/bgtבערוץ 1 נלחמים על הכוכביםltbgt
אפילו בערוץ 1, שם עדיין סופרים את השכר בשקלים ולא בדולרים,

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully