וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מתמתנות ירידות השערים - מדד המעו"ף יורד ב-0.6%

3.3.2001 / 18:53

טבע בולטת בעלייה של 7.7%; מניות הנפט מזנקות בכ-9% בעקבות ידיעות כי מצרים חוזרת בה מאספקת הגז לחברת החשמל

לאחר שהבוקר החל המסחר בעליות שערים של כ-1.3%, התהפכה מגמת המסחר והצבע האדום חזר לרצד על המסכים. מדד המעו"ף רושם בשעה זו ירידה בשיעור של 0.6% לרמה של 466.28 נקודות, מדד ת"א 100 יורד בשיעור של 0.3% לרמה של 455.71 נקודות. מדד התל-טק רושם כעת ירידה בשיעור חד יותר של 1.5% לרמה של 351.95 נקודות. מחזור המסחר נמוך למדי ומסתכם בכ-183 מיליון שקל. טבע מרכזת כ-41% מהמחזור.

אין ספק כי הדו"חות החיוביים שפירסמה היום חברת טבע השפיעו על אווירת המסחר החיובית ששררה בבורסה בשעות הבוקר. טבע דיווחה על גידול של כ-36% במכירותיה ברבעון הרביעי של שנת 2000, בהשוואה למכירות ברבעון המקביל בשנת 1999. הרווח למניה שרשמה החברה ברבעון הרביעי של שנת 2000 הסתכם ב-43 סנט למניה, גבוה ב-4 סנט מתחזיות האנליסטים.

כמו כן, בנק ההשקעות ליהמן ברדרס פירסם היום המלצת "קנייה חזקה" למניית החברה תוך שהוא קובע למניה מחיר יעד של 83 דולר, מחיר הגבוה ב-37% ממחיר המניה טרם פתיחת המסחר. מניית טבע החלה את יום המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 3.1%, ובשעה זו היא רושמת עלייה של כ-7.7% תוך ריכוז מחזור המסחר הגבוה בבורסה, כ-76 מיליון שקל.

מניות חברות קבוצת ים תטיס מזנקות בשעה האחרונה לאחר הידיעות המגיעות ממצרים לפיהן שר הנפט המצרי הודיע על ביטול עסקת הגז עם חברת החשמל. יחידת ההשתתפות של אבנר רושמת כעת עלייה חדה של 10.5% ואילו יחידת ההשתתפות של דלק קידוחים עולה ב-9.3%.

מניות כור וכלל אלקטרוניקה סובלות במהלך המסחר מ"אפקט אי.סי.איי". אי.סי.איי פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2000, מהם עולה כי החברה רשמה ברבעון הרביעי הפסד תפעולי של כ-120 מיליון דולר.

כור, המחזיקה בכ-33% ממניות אי.סי.איי, החלה את יום המסחר עם פער ארביטראז' שלילי של 0.8% ובשעה זו היא רושמת ירידה של 4.6%. כלל אלקטרוניקה, המחזיקה בכ-14% ממניות אי.סי.איי, רושמת כעת ירידה בשיעור של 5.4%.

יתר מניות קבוצת אי.די.בי בולטות אף הן בירידות שערים. אי.די.בי פיתוח רושמת ירידה של 3.7%, אי.די.בי אחזקות יורדת ב-2%, ואילו כלל תעשיות יורדת ב-3.1%. מניית דיסקונט השקעות, אשר הודיעה היום כי תרשום ברבעון הרביעי הפסד של 14 מיליון שקל כתוצאה מהפסקת הפעילות של חברת XXL, רושמת כעת ירידה של 4.5%.

מניות הבנקים הגדולים רושמות אף הן ירידות. מניית בנק הפועלים רושמת ירידה של 1.1% תוך ריכוז המחזור השני בגובהו, כ-12 מליון שקל. מניית בנק לאומי יורדת בשיעור מתון יותר של 0.2%.

מניית לירז בולטת בירידות שערים זה היום השני ברציפות, לאור הדו"חות השליליים שפירסמה בראשית השבוע החברה הבת לוול 8. בשעה זו מאבדת מניית החברה כ-5% מערכה.

מניית נייס ממשיכה לרכז מחזורים ערים גם היום. דרור סבור כי המחזורים הגבוהים מעידים על כך שמשקיעים רבים רואים במחיר הנוכחי של המניה, הזדמנות קנייה. נייס החלה היום את המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 2.7%, וכבר הספיקה להיסחר בעלייה של יותר מ-2%. עם זאת, לאחר שבנק ההשקעות השווייצי, UBS, פירסם למניית החברה המלצת "החזק", תוך קיצוץ מחיר היעד ל-18 דולר, התמתנו העליות במניה ובשעה זו רושמת מניית נייס עלייה של 1.3%.

בשאר המניות הדואליות מתנהל מסחר מעורב עם נטייה לירידות. מניית פורמולה פתחה את יום המסחר בפער ארביטראז' שלילי של 3.9%. פורמולה עשויה לסבול מסנטימנט שלילי לאור הדו"חות הכספיים שפירסמה אתמול החברה הנכדה, מג'יק , המצביעים על ירידה משמעותית ברווחי החברה בשנת 2000. מג'יק החלה את המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 0.6%. בשעה זו רושמת פורמולה ירידה של 3.6% ואילו מג'יק רושמת ירידה מתונה יותר של 2.6%.

לעומתן, מניית אלביט הדמיה אשר החלה את המסחר עם פער ארביטראז' שלילי של 2.5%, רושמת כעת עלייה של 3.5% וזאת בעקבות המלצת "קנייה חזקה" שהוענקה למניה ע"י הראל שוקי הון. בהראל מעריכים כי אלביט הדמיה נסחרת בדיסקאונט וקובעים מחיר יעד של 50 שקל, מחיר הגבוה ב-121% ממחיר המניה בבורסה טרם פתיחת המסחר. כמו כן, הבוקר הודיעה החברה כי קבוצת אליעזרא בה היא שותפה, זכתה במכרז לרכישת חברת אפרידר מהמדינה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully