וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לחייל שמת בעיראק: בננו נחשף לנשק כימי

4.8.2003 / 20:08

החייל, שעסק בפינוי ההריסות מארמונו של סדאם חוסיין, מת לאחר שחלה במחלת נשימה קטלנית; הוריו: הוא נחשף לנשק הכימי שהוסתר בארמון

הוריו של חייל אמריקאי שמת לאחרונה במהלך שירותו הצבאי בעיראק, טוענים כי מת לאחר שנחשף לנשק כימי. החייל, ג'וש נישה בן ה-20, מת בנסיבות מסתוריות לאחר שלקה במחלת נשימה קשה וכל מערכות גופו קרסו. בשבועות שלפני מותו עסק נישה בפינוי ההריסות מארמונו של נשיא עיראק המודח, סדאם חוסיין.

הוריו של נישה, מארק וסידני, סיפרו ל"וושינגטון טיימס" כי תהליך הידרדרות בריאותו של בנם היה מהיר ביותר. "הוא התלונן על כאבי גרון פתאומיים וקשיי נשימה, ולפתע התמוטט", אמרו. הרופאים הצבאיים בבגדד קבעו כי נישה לקה בדלקת ריאות קשה, והוא הוטס לקבלת טיפול בבית החולים הצבאי האמריקאי בגרמניה.

ההורים סיפרו כי כל ניסיונות הטיפול בחייל כשלו, והוא מת ב-12 ביולי. מומחים לרפואה צבאית מנתחים בימים אלה רקמות שנלקחו מהכבד, הכליות והריאות של החייל, אולם עד כה לא הצליחו לקבוע את סיבת מותו.

אביו של ג'וש נישה אמר, כי הוא מאמין שבנו נחשף לכמות גדולה של נשק כימי ש"ככל הנראה הוסתרה בארמונו של סדאם חוסיין". האב הדגיש כי הוא לא מאמין שבנו התמוטט ומת בעקבות דלקת ריאות. "ג'וש היה גבר חסון. לא ייתכן כי הוא מת בגלל דלקת גרון או ריאות", אמר.

חייל אמריקאי נוסף ששירת בעיראק מת לאחרונה מסיבות שאינן ברורות. הוא סבל מאותם הסימפומים שהתגלו אצל נישה. שלטונות הצבא דיווחו כי כ-100 חיילים לקו במחלת נשימה קשה, הדומה במאפייניה למחלה שפקדה את שני החיילים. קצין הרפואה של צבא ארה"ב החליט לאחרונה לשלוח מספר מומחים לעיראק ולבית החולים בגרמניה, כדי לנסות לקבוע את סיבת המוות של שני החיילים, וכיצד ניתן למנוע מקרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully