וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הרשת הוא הווירוס

4.8.2003 / 16:54

וירוס חדש מופיע בתיבות דואר אלקטרוני כהודעת תמיכה ממנהלי רשת של חברות ומסכן מערכות מחשבים גדולות; משעתק עצמו באמצעות רשימות התפוצה

מומחי מחשבים מזהירים מפני וירוס חדש העובר דרך הדואר האלקטרוני של מערכת ההפעלה ווינדוס, במסווה של הודעה תמיכה ממנהלי רשת של מערכות מחשבים בחברות גדולות. הבי.בי.סי מדווח כי הווירוס שזכה לכינוי "מימייל" היכה לראשונה ביום שישי בארה"ב, אך תפוצתו ההמונית החלה כאשר אנשים חזרו לעבודתם לאחר סוף השבוע ופתחו את תיבות הדואר האלקטרוני במשרדיהם.

חברת האנטי וירוס, "סוהופס", דיווחה כי זיהתה את הווירוס רק לאחר שהופץ לכל רשימות התפוצה של העובדים. "וירוס המימייל מתעורר בכל פעם שעובדים בבריטניה מדליקים את המחשב כדי להתחיל בשבוע עבודה חדש", אמר גרהם קלואי, יועץ טכנולוגי בכיר בסופוס. "בזמן שהעובדים האמריקאים שכללו את מערכות ההגנה של מחשביהם כדי שיתנו מענה גם לווירוס הזה. חבריהם בבריטניה, נהנו מסוף השבוע הקיצי במדינה, כשהם אינם מודעים כלל לעובדה כי הווירוס מנמנם במערכת הדואר האלקטרוני שלהם, ורק מחכה להתעורר", הוסיף.

המימייל מגיע באי מייל, לכאורה ממערכת התמיכה של החברות השונות. כדי להטעות את המשתמשים בדואר, הוא "מאמץ" את הדומיין של החברה. לדוגמא, מייל למערכת וואלה! יראה: admin@walla.co.il.
בכותרת של המייל נאמר כי תוקף חשבון האי מייל של המשתמש עומד לפוג ומפצירה בו לקרוא את ההודעה המצורפת.

ההודעה, ששמה message.zip , מכילה קובץ html, שהוא למעשה עותק של הווירוס. כשהוא נפתח, הווירוס משתחרר ומחפש אחר הכונן הקשיח של המחשב שם הוא מאתר כתובות אי מייל של הקורבנות הבאים להמשך תפוצתו.

בנוסף לכך, הווירוס גם מנצל את החולשה שיש בדפדפן של מיקרוסופט ועלול להכביד מאוד על מערכות דואר ולהאט מערכות מחשבים גדולות. הרמז היחידי שמעיד כי המייל התמים ממערכת התמיכה, הוא למעשה וירוס מסוכן היא העובדה כי לדואר אלקטרוני בחברות גדולות אין תוקף והוא אף פעם לא פג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully