וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ראשונה של כוח שמירת שלום הגיעה לליבריה

4.8.2003 / 15:20

מספר חיילים ניגרים הגיעו למונרוביה; המורדים: אנשינו יסוגו מהבירה ולא יפריעו לפעולת הכוח הבינלאומי; הנשיא טיילור יפרוש מתפקידו בשבוע הבא

קבוצת החיילים הראשונה בכוח השלום הרב-לאומי הגיעה היום לליבריה. החיילים, חלק מכוח ניגרי שימנה 1,500 חיילים, נחתו בשדה התעופה בבירה מונרוביה.

ארגון המורדים העיקרי ("ליברים למען דמוקרטיה ופיוס") הודיע היום כי אנשיו ייסוגו מהבירה מונרוביה, ולא יחדשו את הלחימה גם אם הנשיא צ'ארלס טיילור, לא יקיים את הבטחותיו לעזוב את שטח המדינה עד ה-11 באוגוסט. ארגון המורדים נימק את החלטתו ברצונו לאפשר את פרישת כוח השלום הרב-לאומי, שמשגר ארגון מדינות מערב אפריקה, ושימנה כ-3,000 חיילים.

טיילור הסכים להתפטר ב-11 באוגוסט - כמה ימים מאוחר יותר מהצפוי. ההודעה על נכונותו לפרוש פורסמה שלשום, לאחר ששרי מערב אפריקה נפגשו עמו כדי לדון בתוכניות לצאתו לגלות בניגריה.
הנשיא אמר לעיתונאים, כי העברת השלטון תתרחש במושב משותף של הקונגרס הליברי. "ב-11:59 ביום שני (11 באוגוסט) אתפטר והנשיא החדש יושבע", אמר טיילור ואישר בכך הודעה מוקדמת יותר שפירסם שר החוץ של גאנה. טיילור סירב, עם זאת, לומר מתי יעזוב את המדינה. שלשום אישר האו"ם הצבת כוח בינלאומי לשמירת הסדר לאחר התפטרותו של טיילור.

גם בזמן השיחות בשבת פרצו קרבות עזים בפאתי מונרוביה. מאות אזרחים נהרגו מאז החלו הקרבות במונרוביה ביוני, עם התקדמות ארגוני המורדים לאחר שלוש שנים של מלחמת אזרחים.

שתי ספינות קרב אמריקאיות, שנושאות על סיפונן נחתים ומסוקים, מתקרבות לחופי ליבריה. הספינות יתמקמו בעמדות סמוך לחוף, אבל החלטת האו"ם, שנוסחה על ידי ארה"ב, אינה מזכירה השתתפות של כוחות אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully