וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הסנאט עשויה לדון בפסיקה בערעור נאפסטר

3.3.2001 / 18:53

הסנטור הרפובליקני, אורין האץ', אינו שולל הצגת חוקים חדשים בנושא זכויות יוצרים; האץ': הכרעה לטובת חברות התקליטים תתברר כניצחון פירוס

מאת עידו קינן

יו"ר הוועדה המשפטית של הסנאט, הסנאטור הרפובליקני אורין האץ', אמר ביום רביעי כי ישקול לקיים שימוע לבחינת הפסיקה של בית המשפט לערעורים נגד נאפסטר. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. האץ' מעדיף לא להציג חוקים חדשים בנושא זכויות היוצרים, אולם אינו שולל זאת על הסף.

"מכרסם בי חשש, שההחלטה לטובת חברות התקליטים תתברר כניצחון פירוס, וכהחלטה קצרת רואי בתחום המדיניות", אמר האץ' בנאום לפני הסנאט. לדבריו, הוא מסכים עם הפסיקה, שנאפסטר מפירה חוקי זכויות יוצרים, אולם אם השירות יסגר, המשתמשים יעברו לשירותים מבוזרים, אחריהם קשה יותר לעקוב.

עוד שיער האץ', כי לחץ של משתמשי התוכנה על הקונגרס יוביל לחקיקה, שתפגע בזכויות של מחזיקי זכויות היוצרים. במסיבת עיתונאים אחרי הפסיקה, אמר מנכ"ל נאפסטר, האנק בארי: "אנחנו קוראים למשתמשים לפנות לנציגיהם בקונגרס, ולומר להם כמה נפסטר חשוב". שירות מיוחד באתר החברה מאפשר לכל משתמש להכניס את המיקוד של מקום מגוריו, ולקבל את פרטיו של חבר הקונגרס באזורו.

האץ' קורא לחברות התקליטים לזרז הוצאת מערכות הפצה מקוונות משלהן, וליצור רשיונות להפצה חוקית של מוסיקה מקוונת.

באוקטובר 2000, הזמין האץ' את ממציא נאפסטר, שון פאנינג, לנאום בפני הוועדה המשפטית על הטכנולוגיה שמאחורי התוכנה, "משתמש-למשתמש" (Peer to Peer). זמן קצר לפני כן, כתב לבית הדין לערעורים, כי המסמך שנכתב על ידי המשרד לזכויות יוצרים עבור תעשיית התקליטים, במסגרת התביעה נגד נאפסטר, לא מייצג בהכרח את דעת הקונגרס. מנוס קוני, לשעבר יועץ מדיניות בכיר של האץ', נשכר על ידי נאפסטר בינואר השנה, כדי לשמור על האינטרסים של החברה בדיונים על זכויות יוצרים באינטרנט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully