וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית באוצר: הטבות מס להתנחלויות מוכות טרור

4.8.2003 / 8:52

השר נתניהו גיבש התכנית בלחץ סיעת האיחוד הלאומי; תושבי ההתנחלויות יקבלו 13 אחוז הנחה במס הכנסה

שר האוצר, בנימין נתניהו, גיבש תכנית להענקת הטבות מס לתושבי כ-60 התנחלויות ומאחזים בגדה וברצועה. ב"מעריב", דווח הבוקר כי תושבי ההתנחלויות, המוגדרות במשרד הביטחון כ"מאויימות טרור", יקבלו 13 אחוז הנחה במס הכנסה.

התכנית תגובש כנראה סופית בסוף השבוע, ובקרוב תוגש לאישור הממשלה. היוזמה הוכנה בעקבות לחץ מצד שרי סיעת האיחוד הלאומי, והיא גובשה לאחר מגעים בין משרד האוצר לבין חבר הסיעה, סגן שר החינוך צבי הנדל. בסיעה דרשו את ההנחה בתמורה לתמיכת חבריה בתכנית הכלכלית, ובתגובה ליוזמות שונות נגד המתנחלים מצד סיעת חברי שינוי.

הנדל הסביר אמש כי דרש תחילה מנתניהו להחזיר למתנחלים את כל ההנחות במס ההכנסה להן הם זכו לפני התכנית הכלכלית, בשיעור של שבעה אחוזים. ואולם, בלחץ משרד האוצר הסכימה הסיעה להסתפק בהטבות להתנחלויות מוכות טרור, אולם גובה ההטבות יהיה גבוה יותר ממה שהיה קודם לכן, 13 אחוז, בדומה להנחות הניתנות לתושבי יישובי קו העימות.

ברשימת ההתנחלויות, שגובשה במשרד הביטחון לבקשת האוצר, מופיעות בין היתר אלון מורה, יצהר, חמרה, מכורה, בקעות, תקוע, אדורה, טלמון, חרמש, קריית ארבע, היישוב היהודי בחברון, בית חגי, כרמי צור, נוקדים, גנים, כדים, כפר תפוח ודולב. כמו כן מופיעות ברשימה כל ההתנחלויות ברצועת עזה, שמספרן כעשרים. למרות גיבוש התכנית, באיחוד הלאומי טוענים כי נתניהו מעכב את אישורה כל עוד לא הסתיים מאבק הנשים החד הוריות – כדי שלא לעורר ביקורת ציבורית.

ראש מטה נתניהו במשרד האוצר, אביב בושינסקי, מסר בתגובה: "לקראת סוף השבוע תתקבל סופית החלטה אם לקבל או לא את התכנית. אם יוחלט לקבל אותה, ידון המשרד ברשימת היישובים המדוברים, וכל יישוב יידון לגופו על פי רמת הפגיעה שלו מהטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully