וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "היי טק במגזר החרדי - פריצת דרך לחברה הישראלית"

3.3.2001 / 18:53

ראש עיריית ירושלים, הבטיח לפעול לשילובם של חרדים במגזר ההיי-טק; אולמרט אמר את הדברים במסגרת השקת מיזם תוכנה חדש שנועד להעסיק חרדים בתחום ההיי-טק



בסיור שערך הבוקר בחברת "בשן מערכות", אמר ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, כי יפעל לקידום העסקת עובדים מן המגזר החרדי בתעשיית ההיי-טק. "אעשה כל מאמץ כדי לסייע באופנים שונים להרחבת מעגל העבודה לחרדים. מיזם, שיעסיק חרדים בתחום ההיי-טק הוא בעיני פריצת דרך מהותית וחשובה, שתביא למהפכה לחברה הישראלית כולה", אמר אולמרט. הסיור נערך במסגרת הכרזה על מיזם Human Tech, שיעסיק עובדים מן המגזר החרדי.

אחת האלטרנטיבות לסיוע, שציין ראש העיר, היא באמצעות הרשות לפיתוח לירושלים. לדבריו, הרשות הופכת לעתים לשותפה בחממות טכנולוגיות. סוג אחר של סיוע, שראש העיר הבטיח לבדוק, הוא שותפות בהכשרת כוח-אדם.

מייסדת בשן מערכות, רחל דביר, אמרה, כי היא רואה בטכנולוגיה גשר, שיסייע למגזר החרדי, ולמגזרים אחרים, להיכנס אל מעגל העבודה. "באמצעות המיזם הזה, ומיזמים דומים, אנחנו מבקשים לתת מענה למחסור בכוח אדם בהיי-טק", אמרה דביר, והוסיפה כי המיזם יסייע למגזר שעד כה לא היתה לו נגיעה לעולם ההיי-טק. הפנייה וגיוס כוח האדם מן המגזר החרדי מתבצעים באמצעות כל ערוצי התקשורת הקיימים, כגון עיתונים הפונים למגזר החרדי ומרכזי הכשרה תעסוקתיים.

מיזם “Human Tech”, אמור להתחיל לפעול במאי 2001 . לאחר חודשים אחדים יוקמו מיזמים נוספים, שיופנו לאוכלוסיות יעד שונות. דביר ציינה כי המיזם יתמקד בפיתוח תוכנה ופרוייקטים, אך לא פירטה באופן ספציפי את תחומי המיקוד. את המיזם יזמה הגב' רחל דביר, בשיתוף עם , יו"ר פורמולה, דני גולדשטיין.

בשן מערכות מעסיקה כיום 330 עובדים מקצועיים, כ- 10 אחוז מתוכם חרדים ו- חמישה עשר אחוז עולים חדשים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully