וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזנס דאטה: הרעה במצבם של 90% מהענפים במשק בחודש ינואר

3.3.2001 / 18:53

מגזר הבנייה במשבר חמור; כ-93% מהענפים במצב בינוני עד גרוע; 23.3% מהענפים במשק מסווגים כנתונים בקשיים


ltpgt
מדו"ח מצב החברות במשק שמפרסמת חברת ביזנס דאטה ישראל (BDI) עולה כי במהלך חודש ינואר 2001 נרשמה הרעה במצבם של 90% מענפי המשק, וחברות רבות נמצאות בקשיים בכל אחד מענפי המשק.
lt/pgt

ltpgt
דו"ח מצב החברות מתבסס על ניתוח מצבן של אלפי חברות מתוך מאגר העסקים של B.D.I. הדו"ח מדרג כל ענף וחברה במשק בציונים הנעים מ-1 עד 10. ענף שציונו הוא 4.5-1 מוגדר כענף הנתון במצב טוב ובסיכון נמוך להתקשרות עסקית, ענף שציונו 6-4.5 מוגדר כענף במצב בינוני, ואילו ענף שציונו מעל 6 נחשב כענף בקשיים.
lt/pgt

ltpgt
ניתוח הענפים השונים במשק מציג תמונת מצב עגומה למדי: 23.3% מהענפים במשק (כ-7 מתוך 30 שנבדקו) מסווגים בינואר 2001 כנתונים בקשיים. במרבית הענפים האלה חלה הרעה משמעותית ביחס לדו"ח הקודם.
lt/pgt

ltpgt
הענף הבעייתי ביותר הוא ענף הייעוץ העסקי שציונו בחודש ינואר הוא 6.79, לעומת ציון של 6.29 בחודש דצמבר; במצב חמור נמצאים ענף הארגונים, השירותים הסוציאליים ושירותים רפואיים עם ציון 6.56, ענף מרכזי החינוך, בילוי, נופש ופנאי עם ציון 6.38 וענף השירותים הכללי עם ציון 6.37. ענפים נוספים שמצבם אינו טוב הם ענף העץ והרהיטים עם ציון 6.08 וענף ההובלות עם ציון 6.05.
lt/pgt

ltpgt
אייל ינאי, מנכ"ל ביזנס דאטה ישראל, מוסר כי נתוני ינואר מצביעים על ירידה בביקושים ומיתון מתמשך, המושפעים, בין היתר, מהמצב הבטחוני, הנותן את אותותיו בפיגור של מספר חודשים. הנפגעים העיקריים הם כל העסקים הקמעוניים (המתמודדים עם ירידה בביקושים), מגזר הבנייה, וענפים רבים במגזר התעשייה.
lt/pgt

ltpgt
ניתוח מגזרי המשק השונים מצביע על החמרה שחלה במצבו של מגזר הבנייה במהלך ינואר, כאשר הציון לו הוא זוכה הוא 6.71 לעומת 5.99 בחודש הקודם. כמו כן, הוחמר מצבם של מגזרי השירותים, השיווק והמסחר, שזוכים לציונים של 6.23 ו-5.91 בהתאמה. מגזר התעשייה נמצא במצב טוב יחסית למגזרים האחרים, אך גם בו נרשמה החמרה: ציונו 5.34 לעומת 5.01 בחודש הקודם.
lt/pgt

ltpgt
ינאי מציין כי בחודש ינואר סווגו כ-70% מהענפים כנתונים במצב בינוני, ורק שני ענפים (כימיקלים וסיטונאות, דפוס וציוד משרדי) נמצאים במצב יציב. בסך הכל, כ-93% מהענפים במשק נמצאים במצב בינוני עד גרוע.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully