וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: היום יופסקו החיפושים אחר נעדרי סירת הדיג היפנית

3.3.2001 / 18:53

החיפושים החלו ביום שישי מיד עם היוודע דבר התאונה; בצי האמריקאי מודים כי אפסו הסיכויים לאתר את הניצולים שלפי הערכות אינם עוד בחיים; משפחות הנעדרים קיבלו את ההודעה בהבנה

החיפושים אחר תשעת הדייגים היפנים הנעדרים יפסקו היום, כך הודיעו אמש בכירים בממשל האמריקאי.

מפקד משמר החופים האמריקאי, האדמירל ג'וזף מקלקלנד, הורה על הפסקת החיפושים כבר אתמול בלילה, אולם לאחר התייעצות עם משפחות הנעדרים ונציגי הממשל, הוא דחה את ההוראה עד ליום חמישי. "זה היה החיפוש היסודי ביותר שעשינו מעולם", סיפר מקלקלנד. "חיפשנו באזור הטביעה באוקיאנוס כמה פעמים ובתשומת לב מירבית". הוא הבטיח כי גם לאחר שהחיפושים יסתיימו באופן רשמי, משמר החופים ימשיך לבצע סריקות באזור. משפחות הנעדרים קיבלו את ההחלטה בהבנה, אך בכאב רב.

ספינת הדייגים טבעה בסוף השבוע שעבר ליד חופי הונולולו שבהוואי, לאחר שצוללת גרעינית אמריקאית התנגשה בה וגרמה לטביעתה. על הספינה שהו בזמן התאונה 35 אזרחים בהם 11 תלמידי תיכון. 26 מהנוסעים חולצו בשלום ותשעה עדיין מוגדרים נעדרים, למרות שעל פי ההערכות כבר אינם בין החיים.

החיפושים החלו ביום שישי מיד עם היוודע התאונה. משמר החופים האמריקאי נעזר ב-12 ספינות ו-11 מסוקים, וכן בציוד טכנולוגי חדיש. המשמר הרחיב גם את שטח החיפושים שגודלו זהה לזה של מדינת קונטיקט. עד עתה לא נתקבלו אותות חיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully