וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית 2 חוקים למתן זיכוי מס לתושבי הנגב ולהגדלת מענקי ההשקעות בנגב

3.3.2001 / 18:53

זאת למרות בקשת שרון לדחות את ההצבעות עד להקמת הממשלה; עלות שני החוקים לתקציב המדינה נאמדת ב-850 מיליון שקל בשנה


ltpgt
מאת צבי זרחיה
lt/pgt

ltpgt
מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית שני חוקים למתן זיכוי מס לתושבי הנגב ולהגדלת מענקי ההשקעות בנגב - למרות בקשת ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, לדחות את ההצבעות הללו עד להקמת הממשלה. עלות שני החוקים לתקציב המדינה נאמדת ב-850 מיליון שקל בשנה.
lt/pgt

ltpgt
החוק שהוגש ביוזמת ח"כ ישראל כץ (ליכוד), קובע כי תושבי הנגב ייהנו מזיכוי מס של 25%-5% עד לתקרת הכנסה של 35 אלף שקל בשנות המס 2003-2001. בעד החוק הצביעו 20 ח"כים, ונגדו הצביע ח"כ מאיר שטרית (ליכוד).
lt/pgt

ltpgt
חוק אחר שהוגש ע"י ח"כ ויצמן שירי (ישראל אחת), קובע כי משקיעים בנגב יקבלו מענק ממשלתי בשיעור של 38% מגובה השקעתם - לעומת 24% עד כה. המענק יינתן למי שישקיע באזור המשתרע מדרום לקרית גת ועד למצפה רמון. קרית גת לא כלולה באזור שהוגדר, ולפיכך, מפעל אינטל בעיר לא ייהנה מהחוק החדש. בעד החוק הצביעו 21 ח"כים ונגדו הצביע ח"כ שטרית.
lt/pgt

ltpgt
שני החוקים התקבלו בתמיכת ח"כים מישראל אחת, הליכוד, ישראל בעלייה, המפד"ל, רע"מ, ש"ס, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, תע"ל ומיהדות התורה.
lt/pgt

ltpgt
דקות אחדות לפני ההצבעה פנה שרון ליו"ר הכנסת, ח"כ אברהם בורג (ישראל אחת), בבקשה לדחות את ההצבעות עד שתוקם ממשלה. בורג הודיע כי מאחר שהחוקים נמצאים על סדר היום - הוא אינו יכול לעכבם. עם זאת, בורג זימן ללשכתו את שירי וכץ וביקש שישקלו את פניית שרון, אך הם סירבו.
ltbrgt
lt/bgt שטרית: גל החקיקה הפופוליסטית - הרסניתltbgt
שירי אמר כי שרון לחץ את ידו לפני כמה חודשים במליאה כשהחוק התקבל בקריאה ראשונה, ומאחר ששרון הוא תושב הנגב ציפה שיתמוך גם בהמשך הליכי החקיקה.
lt/pgt

ltpgt
שטרית שהצביע נגד החוקים, אמר כי "זהו סקנדל שעושים מחטף כזה ומחוקקים את החוקים הללו בתקופה של חילופי ממשלות. איזה משקיע יקים מפעל בירוחם, מצפה רמון או בדימונה אם המענק שהוא מקבל בבאר שבע גבוה יותר. החקיקה הפופוליסטית הפוקדת את הכנסת הרסנית".
ltbrgt
lt/bgt שוחט: החוקים יובילו לקריסת התקציבltbgt
שר האוצר, אברהם שוחט, יצא אתמול בהתקפה חריפה נגד "חוקי הנגב" ואמר כי כל ממשלה שתוקם תצטרך לבטלם - אחרת תקציב המדינה יקרוס. שוחט אמר כי שני החוקים גורמים נזק כלכלי גדול למדינה ומצטרפים לחוקים שהתקבלו בכנסת בתקופה האחרונה, שעלותם לקופת המדינה מסתכמת בכ-2.5 מיליארד שקל בשנה.
lt/pgt

ltpgt
שוחט קבל על כך שיו"ר הכנסת לא נענה לפנייתו לדחות את ההצבעה על החוקים. שוחט אמר כי זו התנהגות "חסרת אחריות" ובעלת מניעים פוליטיים צרים ואישיים.
lt/pgt

ltpgt
ברגע האחרון הסיר אתמול ח"כ שלום שמחון (ישראל אחת), את הסתייגותו מהחוק שהגיש שירי, שנועדה להחיל את תשלום המענק גם על מי שיבצע השקעות הון בחקלאות בתחומי הנגב. גם ח"כ יצחק כהן (ש"ס) ביטל את הסתייגותו להחיל את המענק המוגדל על השקעות הון גם על אשקלון. אי הכללת שתי התוספות חוסכת לקופת המדינה כ-500-300 מיליון שקל בשנה.
lt/pgt

ltpgt
החוק שהגיש כץ קובע כי סכום הזיכוי ממס לא יעלה על המס שהנישום חייב בו, וכי על התושב שיקבל את הזיכוי להתגורר באזור לפחות שנה. הזיכוי במס יינתן רק בגין הכנסה מעבודה - ולא בגין הכנסה מנכס.'
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully