וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: טבע מרכזת כ-63% מהמחזור ומושכת את המעו"ף לעלייה קלה

3.3.2001 / 18:53

כור יורדת ב-5% לאור הדו"חות הגרועים של אי.סי.איי; מדד ת"א 100 עולה גם הוא ב-0.4%; התל-טק רושם כעת ירידה בשיעור של 0.55%


לאחר שאתמול נרשמה ירידה במדדים המובילים, בין היתר בשל הפיגוע הקשה בצומת אזור וההסלמה הבטחונית, התהפכה מגמת המסחר והצבע הירוק חזר לרצד על המסכים. מדד המעו"ף רושם בשעה זו עלייה של כ-0.1%. מדד ת"א 100 עולה בשיעור דומה לרמה של 458.96 נקודות. התל-טק רושם כעת ירידה בשיעור של 0.55% לרמה של 355.34 נקודות. מחזור המסחר נמוך למדי ומסתכם בכ-72 מיליון שקל, כאשר טבע מרכזת כ-63% ממנו.

אין ספק כי הדו"חות החיוביים שפירסמה היום חברת טבע משפיעים על אווירת המסחר החיובית בבורסה. טבע דיווחה על גידול של כ-36% במכירותיה ברבעון הרביעי של שנת 2000, בהשוואה למכירות ברבעון המקביל בשנת 1999. הרווח למניה שרשמה החברה ברבעון הרביעי של 2000 הסתכם ב-43 סנט למניה, גבוה ב-4 סנט מתחזיות האנליסטים. מניית החברה החלה את יום המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 3.1%, ובשעה זו היא רושמת עלייה של כ-6.5% תוך ריכוז מחזור המסחר הגבוה בבורסה, כ-45 מיליון שקל.

היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן של חודש ינואר, וגם לכך עשויה להיות השפעת מה על אווירת המסחר החיובית. הציפיות בשוק ההון הינן למדד שלילי שינוע בין 0.2% ל-0.4%.

רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות די.בי.אמ, סבור כי יתקיים היום מסחר סלקטיווי. להערכתו, השוק הפנים את האפשרות שתוקם ממשלת אחדות לאומית, ואת המדד השלילי הצפוי להתפרסם היום.

כמו כן, דרור סבור כי הדו"חות החיוביים של טבע והאווירה החיובית בשוקי חו"ל (מדד הנאסד"ק רשם אתמול עלייה נאה של 2.6%) מקרינים אווירה חיובית על המסחר. מנגד, ההסלמה הבטחונית שחלה בשבוע האחרון עלולה להשפיע לשלילה על מגמת המסחר ולמתן את העליות.

סנטימנט שלילי

מניות כור וכלל אלקטרוניקה סובלות היום מסנטימנט שלילי, לאור הדו"חות הכספיים הגרועים שפירסמה אתמול חברת אי.סי.איי (אי סי.איי דיווחה על הפסד תפעולי של כ-120 מיליון דולר ברבעון הרביעי).

כור, המחזיקה בכ-33% ממניות אי.סי.איי, החלה את יום המסחר עם פער ארביטראז' שלילי של 0.8% ובשעה זו היא רושמת ירידה של 5%. כלל אלקטרוניקה, המחזיקה בכ-14% ממניות אי.סי.איי, רושמת כעת ירידה בשיעור של 4.5%.

מניית נייס ממשיכה לרכז מחזורים ערים גם היום. דרור סבור כי המחזורים הגבוהים מעידים על כך שמשקיעים רבים רואים במחיר הנוכחי של המניה הזדמנות קנייה. נייס החלה היום את המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 2.7%, ובשעה זו רושמת מניית החברה עלייה של 1.6%.

בשאר המניות הדואליות מתנהל מסחר מעורב עם נטייה לירידות. מניית פורמולה פתחה את יום המסחר בפער ארביטראז' שלילי של 3.9%. פורמולה עשויה לסבול מסנטימנט שלילי לאור הדו"חות הכספיים שפירסמה אתמול החברה הנכדה, מג'יק המצביעים על ירידה משמעותית ברווחיה בשנת 2000. מג'יק החלה את המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 0.6%. בשעה זו רושמת פורמולה ירידה של 2.9% ואילו מג'יק רושמת ירידה של 3.2%.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully