וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפסיק ההודנה - אם לא ישוחררו המבוקשים במוקטעה"

2.8.2003 / 20:20

כך מאיימים גדודי חללי אל אקצה בעקבות מעצר 17 מבוקשים במתחם במטרה להעבירם ליריחו; בכירים בפתח דוחים האיום: מדובר בפורשים מהארגון

בכירים בגדודי חללי אל אקצה של הפתח מאיימים להפסיק את ההודנה, אם לא ישוחררו פעיליהם העצורים במוקטעה שברמאללה. בקול ישראל דווח, כי האיום הועבר בהודעות לכתבים פלסטינים בג'נין וברמאללה, וללשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. בהודעת הארגון נמסר, כי אם לא ישוחררו 17 המבוקשים הכלואים במקום, יחזרו פעילי הארגון לבצע פיגועים בשטח ישראל. כוחות הביטחון הפלסטיניים נכנסו לפני הצהריים למתחם המוקטעה וכלאו את 17 המבוקשים באחד החדרים במתחם מתוך כוונה להעבירם בתקופה הקרובה ליריחו.

בהנהגת הפתח דחו הלילה את הכרוז שפורסם ובו קריאה להפסיק את ההודנה. בהנהגת הארגון טענו כי מפרסמי הכרוז הם פורשים מהפתח ומגדודי חללי אל אקצה. בכירים ברמאללה דורשים מן המבוקשים להיענות לדרישת ערפאת, ולהתפנות מהמוקטעה ליריחו.

כתב "הארץ", ארנון רגולר, מוסיף:

מנהיג המבוקשים במוקטעה, ראש גדודי חללי אל-אקצה ברמאללה כמאל רנם, אמר כי אם ייאלצו אותם לעבור ליריחו, תופר ההודנה. חמישה מהמבוקשים הסכימו לעבור ליריחו, ו-12 הנותרים סירבו לכך, והכריזו על שביתת רעב.

רנם מסר, כי המבוקשים המסרבים להתפנות נותרו כלואים בחדר בודד במתחם, ויזומנו לפגישה בעניין עם השר הפלסטיני לענייני ביטחון, מוחמד דחלאן. כוחות הביטחון של הרשות אינם מאפשרים לאיש להיכנס למתחם המוקטעה.

לדברי רנם, ערפאת ביקש מהמבוקשים לעזוב מכיוון ש"העולם השתנה", וכי מופעל עליו לחץ כבד בשל שהייתם במקום, אך הבטיח למבוקשים, שיוכלו לשוב לרמאללה לאחר שישראל תיסוג מהעיר. כל המבוקשים שרוכזו שוהים במוקטעה מזה תקופה ארוכה.

עשרות מבוקשים מתרכזים ביריחו

ככל הנראה מדובר בצעד הצהרתי של ערפאת, שנעשה מתוך כוונה להכין את הקרקע לפתרון סוגיית המבוקשים הנמצאים במקום, ולסיום המצור על ערפאת. המצור על ערפאת הוא אחד הגורמים המונעים נסיגה ישראלית מרמאללה. בשבועות האחרונים ניהלו גורמים ישראלים ופלסטיניים משא ומתן על העברת מבוקשים מהמוקטעה ליריחו, דבר שיאפשר ליו"ר הרשות לעזוב את המתחם לראשונה מאז סיום מבצע חומת מגן.

במגעים בין ישראל לרשות הועלו רעיונות שונים, ובהם הקמת מחנה שבו ירוכזו המבוקשים, וכליאתם בבתי הכלא הקיימים של מנגנוני הביטחון בעיר. בשלב זה עדיין לא ברור היכן יאוכסנו המבוקשים ביריחו. בשבועות האחרונים עברו עשרות מבוקשים לתחומי יריחו בהסכמת ישראל. חלקם מתגוררים בדירות פרטיות, תחת השגחת הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully