וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט חשפה את מערכת ההפעלה העתידית המותאמת לאינטרנט

3.3.2001 / 18:53


ltpgt
ltbrgt
lt/bgtמאת כתב "הארץ" ltbgt
יו"ר מיקרוסופט , ביל גייטס, הציג אתמול את הגרסה הראשונה של מערכת ההפעלה החדשה, Windows XP - המוצר הראשון שמוציאה החברה במסגרת חזון הדוט.נט שעליו הכריזה באוגוסט 2000. "חלונות XP תעמוד במרכז מהפכת התקשורת הדיגיטלית", אמר גייטס באירוע ההשקה שנערך במוזיאון המוסיקה בסיאטל. התוכנה פותחה בהשקעה של כמיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
מערכת ההפעלה תאפשר להריץ במחשב סרטי DVD, להתחבר לאביזרים היקפיים שונים ועוד. זוהי גרסת מערכת ההפעלה החשובה ביותר עבור מיקרוסופט מאז השקת חלונות 95, אמר גייטס. "שיווק חלונות XP יהיה צעד חשוב במימוש חזון ה-Microsoft.net של החברה".
lt/pgt

ltpgt
"אסטרטגיית הדוט.נט" של מיקרוסופט, כפי שמכונה הרעיון בתעשייה, היא ניסיון לספק למשתמשי המחשב כלי תוכנה שיאפשרו להם להגיע אל המידע האישי שלהם מכל מקום ובאמצעות כל מכשיר בעל מעבד המקושר לאינטרנט. כיום מתבצע הקשר בין המשתמש למחשב באמצעות מקלדת, עכבר ומסך, והנגישות למידע המאוחסן מוגבלת בדרך כלל למיקומו הפיסי של המחשב. ברוב המקרים מתקשה המשתמש לאחד פריטי מידע המצויים בתוכנות וביישומים שונים באותו מחשב או להגיע מהמחשב למידע המצוי באביזרים אחרים, כמו מחשב כף היד למשל.
"הגרסה החדשה מאפשרת לעבוד עם מצלמות, עם אביזרים דיגיטליים אישיים (PDAs) ועם מוסיקה דיגיטלית", אמר גייטס.
lt/pgt

ltpgt
מערכת ההפעלה חלונות XP מצוידת בממשק משתמש חדש בשם Luna, שיאפשר לבצע קניות ברשת, הוצאה לאור של תמונות והפצתן ברשת, וכן הפעלת יישומים, כמו תוכנות משרדיות, דרך האינטרנט. פעילויות מקוונות אחרות, כמו התחברות לאינטרנט, גישה לדואר אלקטרוני ועוד, יבוצעו ישירות דרך לוח הבקרה הראשי (Panel Control) של מערכת ההפעלה.
lt/pgt

ltpgt
נשיא חטיבת החלונות במיקרוסופט והמפתח הראשי של ארכיטקטורת חלונות, ג'ים אלצין, הגדיר את ההבדל בינה לבין הגרסאות הקודמות של חלונות כשוני שבין שחור-לבן לצבע. מערכות ההפעלה הקודמות שהוציאה מיקרוסופט, חלונות 98 וחלונות מילניום, התקבלו באדישות בקרב משתמשי המחשב. עתה נראה כי תפקידו של גייטס יהיה לשכנע אותם לרכוש את מערכת ההפעלה החדשה. לצורך כך הקציב 200 מיליון דולר לשיווק ופרסום. במפגש עם מפתחי מיקרוסופט לפני שבוע הודה סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, שזו הסיבה שהאירוע יהיה כולו של גייטס. "איני בטוח שאהיה שם", אמר. "זה יהיה היום של ביל".
lt/pgt

ltpgt
אלא שלפי תגובות ראשונות של משתמשי גרסת הבטא, משימתו לא תהיה קלה. מנהל חוות השרתים של אוניברסיטת פנסילווניה, אל ויליאמס, אמר לאתר ZDNet שאינו מבין מדוע עליו להחליף את מערכות ההפעלה בארגון. ויליאמס אחראי לתשתית של 2,000 שרתי חלונות 2000 והשתתף בניסויי השדה של חלונות XP. "לא ראיתי בה שום דבר שהופך אותה לאטרקטיווית עבורי", אמר.
lt/pgt

ltpgt
מיקרוסופט מוטרדת מאוד מחדירתה של מערכת ההפעלה החופשית לינוקס לתחום השרתים הארגוניים וממעמדה החלש שלה בתחום אביזרי הגישה החדשים לאינטרנט, הקוויים והאלחוטיים. אסטרטגיית דוט.נט נועדה להתמודד עם שני איומים אלה, כפי שמאשרים בעקיפין מנהלי מיקרוסופט עצמם.
lt/pgt

ltpgt
"אף שהיקף מכירות השרתים שלנו הוא פי שמונה מלינוקס", אמר באלמר למפתחים, "אני בפירוש מרגיש שעלינו להשיב מלחמה - בתחום האביזרים משובצי המחשב והשרתים לארגונים ולספקיות אינטרנט. קהילת הלינוקס רשמה הצלחות במתן תמיכה ברכיבים ואביזרים יוצאי דופן, אביזרים חכמים ואביזרי גישה לאינטרנט. זו הסיבה שאנו מבצעים השקעה כה גדולה".
lt/pgt

ltpgt
מיקרוסופט מתכננת להוציא את מערכת ההפעלה לשוק בגרסה ביתית ובגרסה עסקית. גרסת הבטא השנייה של חלונות XP אמורה לצאת לניסויי שדה במארס 2001, והגרסה הסופית עתידה לצאת במחצית השנייה של 2001.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully