וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: חוות דעתו של רזניק בעניין המשפט החוזר לדרעי חיונית

3.3.2001 / 18:53

בכך השיבה לבג"ץ על בקשת דרעי כי פרקליטות המדינה בכלל ועו"ד רזניק בפרט לא יטפלו בבקשתו למשפט חוזר; דרעי: רזניק כבר החליט נגד הבקשה; הפרקליטות: הוא הבקיא ביותר בנושא

פרקליטות המדינה ביקשה אתמול מבג"ץ לדחות את כל ארבע הבקשות של אריה דרעי בעתירתו נגד היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטין. בכך השיבה הפרקליטות לבג"ץ בנושא.

בקשתו העיקרית של דרעי היא שבג"ץ יפסיק את השתתפותה של פרקליטות המדינה בכלל ועו"ד יהושע רזניק בפרט בטיפול בבקשה למשפט חוזר שהגיש דרעי. בעוד מספר ימים יגיש היועץ המשפטי את תגובתו לבקשה לבית המשפט העליון.

"הארץ" מפרסם כי עורכי דינו של דרעי טענו כי אין לאפשר לפרקליטות להשתתף בהכנת התגובה של רובינשטיין וזאת מטעמי "הפרדת סמכויות" בתביעה. גם את עו"ד רזניק הם ביקשו לפסול מטיפול בבקשה למשפט חוזר כיוון שלטענתם גיבש עמדה מוקדמת נגד היענות לבקשה.

פרקליטות המדינה דחתה את הטענות שהופנו נגדה. עו"ד שי ניצן מפרקליטות המדינה כתב כי הדרישה להפסקת השתתפותה של הפרקליטות בטיפול בבקשה למשפט חוזר מתעלמת מהתקנות בנושא ומרוחן. על פי התקנות יש להגיש את הבקשה ליועץ המשפטי באמצעות פרקליט המחוז, ובכך מסביר ניצן, יש מעמד חוקי לפרקליטות בנושא.

בנושא רזניק טענה הפרקליטות כי ביקשה את חוות דעתו כיוון שהיה התובע בתיק ומשום בקיאותו בנושא. "זה הצעד הסביר ביותר, המתבקש וההגיוני", כותב ניצן, ומוסיף כי הדרישה שיימנע מכך "תמוהה ובלתי סבירה לחלוטין". ניצן גם דוחה את הטענה כי רזניק כבר גיבש את דעתו בנושא משפט חוזר לדרעי וכתב כי אין בכך כל ממש.

"עצוב מאוד שדרעי הפך למפקד כלא מעשיהו"

קצינים בכירים בשב"ס החליטו כי פעיל הימין הקיצוני, אביגדור אסקין, לא ייקלט באגף הדתי בבית הכלא מעשיהו, שם מרצה את עונשו גם אריה דרעי. בשב"ס הגיעו להחלטה לאחר שהתברר כי בעבר איים אסקין על דרעי ועל משפחתו. במהלך הפגנה בשנת 94' הוא העמיד כלוב ובתוכו חזיר מול ביתו של דרעי בהר נוף.

מקורביו של דרעי טענו כי אמר לסוהרים שאינו מעוניין בכניסת אסקין לאגף, זאת בניגוד לדברי דרעי שטען אתמול כי לא הגיש שום בקשה בנושא.

אסקין הגיע למעשיהו לפני שלושה שבועות כדי לרצות שנתיים וחצי מאסר על שידול להניח ראש חזיר על קבר עז אדין אל-קאסם. הוא גם הורשע ששידל להצית סניף של תנועת "דור שלום". אסקין התחיל את הליך הקליטה במעשיהו, אך בהמשך נאמר לו כי הוא צפוי לעבור לכלא הדרים שבשרון. כשביקש אסקין לדעת מדוע הוא מועבר ענו לו כי מדובר בשיקולים של השב"ס.

לדברי מקורות בשב"ס, מרגע שמתקבל מידע מודיעיני על כך שיש סכנה בנוכחות שני אסירים באותו אגף, ההוראות אומרות להפרידם. מקורבי אסקין אמרו בתגובה כי "עצוב מאוד שדרעי נהפך להיות מפקד כלא מעשיהו. השב"ס יכל לשלוח את דרעי לכלא הדרים ולא את אסקין".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully