וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת האחדות: כמעט הכל סגור

3.3.2001 / 18:53

שרון מאיץ במפלגת העבודה לקבל החלטה סופית על מנת להקים את ממשלתו בשבוע הבא; נקודות המחלוקת העיקריות: חוק טל ודרך קבלת ההחלטות; ככל הנראה ימונה לראשונה שר ערבי

המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לעבודה ימשך גם היום וייתכן שאף יסתיים בהסכם משותף על הליכה לממשלת אחדות. נכון לאתמול סוכמו כבר כמעט כל הנושאים, כשנקודת המחלוקת העיקרית היתה ונשארה "חוק טל", המאפשר לחרדים שלא להתגייס לצבא. צוות המשא ומתן מטעם הליכוד ביקש לדחות את ההכרעה בעניין למשך שנתיים, אנשי העבודה סרבו. "אם זה יהיה שנתיים, לא נשב בממשלה ולו דקה", אמר חבר צוות המו"מ אופיר פינס.

כמו כן ממשיך ברק לדרוש הזכרה של כינון מדינה פלסטינית בקווי היסוד של הממשלה וכן פינוי התנחלויות.

נושא נוסף שחלה בו התקדמות, אך טרם הוסכם סופית הוא המיכניזם של קבלת ההחלטות בממשלה. בשלב זה הוסכם כי יוקם "צוות השניים", שיכלול את ראש הממשלה ונציגה הנבחר של מפלגת העבודה, בו הם ידונו בנושאים שיעלו בממשלה ובקבינט. ברק ושרון יצטרכו לסגור את הסוגיה הזאת בפגישה שתיערך ביניהם בימים הקרובים.

בנושא המיניסטריאלי גם אין אין הסכמה מלאה. ב"הארץ" מדווח כי במפלגת העבודה דורשים שמונה שרים לכל מפלגה, כשראש ממשלה נחשב לשר. אולם בליכוד מציעים שישה-שבעה שרים, כשראש הממשלה אינו נחשב כשר. בעבודה החלו אתמול לדון על חלוקת התיקים הפנימית כשהמתמודדים העיקריים הם השרים בנימין בן אליעזר, דליה איציק, מתן וילנאי, אברהם שוחט, וחיים רמון. גם מספר ח"כים, כמו אופיר פינס, עשויים להיות שרים בפעם הראשונה. בליכוד מעריכים כי סילבן שלום ימונה לתפקיד שר האוצר, מאיר שטרית לשר החינוך, לימור ליבנת תכהן כשרת התעשייה והמסחר, רובי ריבלין לשר המשפטים, יהושע מצא לשר התיירות וציפי לבני תמונה לשרת הבריאות.

בשלב זה נראה כי בכל ממשלה שתקום יכהן בה לראשונה שר ערבי.

כולם מחכים לאהוד

מעל המו"מ ממשיכה לרחף כל העת שאלת פרישתו של ראש הממשלה, אהוד ברק. כזכור הודיע ברק בשבוע שעבר מספר פעמים על כוונתו לפרוש מראשות מפלגת העבודה ומהחיים הפוליטיים, אולם, לדבריו, מופעלים עליו בימים האחרונים לחצים גדולים להיענות לבקשתו של שרון ולהחזיק בתיק הביטחון. במפלגת העבודה דורשים מברק לקבל החלטה על עתידו, שכן הדבר תלוי בתיקים שיקבלו בממשלת האחדות. במקרה שברק יפרוש הם יבקשו את תיק החוץ ואת תיק האוצר. ברק אמר אתמול כי מכיוון שהוא עדיין ראש המפלגה הוא זה שימנה את השרים. הוא גם הוסיף כי בכל ממשלה שתקום חייב השר שמעון פרס להיות חבר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully