וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוצאות הגרועות בהיסטוריה של אי.סי.איי: הפסד תפעולי כולל של 120.3 מיליון דולר לרבעון הרביעי

3.3.2001 / 18:53

החברה דיווחה לאחר המסחר על הכנסות של 306.2 מ' ד' לרבעון הרביעי; ההפסד התפעולי ל-2000 היה 108.9 מ' ד'; דורון ענבר: "אנחנו מאוכזבים מהתוצאות, אך מרוצים מהפיצול"


ltpgt
שתי אזהרות רווח פירסמה אי.סי.איי בשבועות החולפים, אך נראה כי גם אלן לא היוו הכנה הולמת לדו"חות שפירסמה היום לאחר המסחר. גם לאחר שנקטה בצעד חריג ועידכנה את התיקון, לא הצליחה הנהלת אי.סי.איי לצפות עד כמה חמור המצב בפועל.
lt/pgt

ltpgt
הנתון המרעיש ביותר בדו"ח הוא ההפסד התפעולי הענק שרשמה החברה ברבעון הרביעי. גם לאחר ניכוי כל ההוצאות החד פעמיות אותן בחרה החברה להכליל בדו"חות הגרועים גם כך, עומדת אי.סי.איי על הפסד תפעולי חסר תקדים מבחינתה של 60.1 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
ערך זה גבוה בכ-50% מערך הגג אותו מסרה הנהלת אי.סי.איי. ההנהלה החלה את הפחתת התחזיות בדצמבר, אז העריכה כי ההפסד התפעולי יעמוד על 25-15 מיליון דולר. באזהרת הרווח השנייה כבר עלתה ההערכה להפסד של 40-35 מיליון דולר. לאור התוצאות היום, מתעוררת השאלה איך פיספסו באי.סי.איי בשיעור כזה. סימני השאלה מתרבים אם בוחנים את ההפסד התפעולי כולל הפרשות חד פעמיות, העומד על לא פחות מ-120.3 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 44 מיליון דולר ברבעון המקביל.
lt/pgt

ltpgt
והמשמעות מבחינת הרווח למניה: הפסד של 65 סנט למניה לא כולל הפרשות חד פעמיות, או הפסד של 1.22 דולר בהתחשב בהפרשות אלו. הקונצנזוס בוול סטריט למניה ברבעון הרביעי היה לרווח של 23 סנט למניה.
ltbgt
הפסד תפעולי של 108.9 מיליון דולר לרבעון הרביעי
lt/bgt
בשורת ההכנסות לרבעון הרביעי רשמה החברה 306.2 מיליון דולר, מעל ההערכה שמסרה ל-290 מיליון דולר. ההכנסות מבטאות עלייה מינורית של 6.5% לעומת הרבעון המקביל, אך ירידה של כ-6.5% לעומת הרבעון הקודם, שגם הוא לא יירשם בדברי ימי החברה כרבעון מזהיר.
lt/pgt

ltpgt
ההפסד התפעולי הוא לא נחלתו של הרבעון הרביעי בלבד. בשנת 2000 כולה רשמה אי.סי.איי הפסד תפעולי של 108.9 מיליון דולר, כמעט תמונת ראי לרווח של 106.7 מיליון דולר ב-1999. ההכנסות עליהן מדווחת החברה לשנת 2000 כולה עומדות על 1.17 מיליארד דולר, בטווח התחזית שבאזהרת הרווח השנייה, נמוך מתחזיות מוקדמות של אנליסטים שעמדו על 1.3 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
תוצאות אלה מבטאות הפסד של 11 סנט למניה ב-2000 בניכוי ההפרשות החד פעמיות, או 69 סנט בהתחשב בהן.
ltbgt
ירידה במכירות ומחיקת הכנסות
lt/bgt
ככלל, הרבעון הרביעי הוא החזק ביותר של חברות ציוד הטלקומוניקציה, שכן לקראת סיום שנת הכספים מנצלות מרבית ספקיות הטלקום הגדולות עודפים שנותרו בתקציבן לביצוע רכישות. התוצאות היום מאכזבות במיוחד, שכן גם ברבעון הרביעי של 2000 לא עמדה אי.סי.איי בציפיות, דווקא ברבעון שאמור להניב לחברה הכנסות יפות.
lt/pgt

ltpgt
מאחורי הירידה בהכנסות עומדת ירידה במכירות של מוצרי כפל הדיבור (DCME), המאפשרים את הכפלת קיבולת ההעברה של שיחות טלפון על תשתיות נחושת. גם צמיחה איטית מהצפוי במכירות הציוד האופטי (מוצרי ה-SDH) נותנים את תרומתם, ובנוסף, הפרשה חד פעמית של 130-110 מיליון דולר לטובת הפיצול שנערך בחברה. באי.סי.איי. מייחסים את התוצאות גם למכירות חלשות מהצפוי של חטיבת הרשתות האופטיות, בשל תנאי השוק הנוכחיים.
lt/pgt

ltpgt
ומעבר לכל אלה, הודיעה אי.סי.איי היום כי היא נאלצה למחוק הכנסות של 61 מיליון דולר משנת 2000, וזאת בשל אימוץ תקנה של רשות ניירות ערך האמריקאית (תקנה 101 SAB). תקנה זו מגדירה במפורט את אופן ההכרה בהכנסות ממפיצים, וכן קובעת כי הכרה בהכנסות תהיה רק עם מסירת המוצר ללקוח. התקנה משמעותית במיוחד עבור חברות תקשורת כמו אי.סי.איי, משום שהיא קובעת כי הכנסה תוכר רק עם סיום התקנת הציוד אצל הלקוח.
lt/pgt

ltpgt
לכאורה מדובר בהסטת הכנסות לשנת הנוכחית, 2001, אך בבית ההשקעות גולדמן סאקס ציינו כבר לאחר אזהרת הרווח, כי אינם סבורים שכל אותן הכנסות שנמחקו אכן יופיעו בדו"חות של 2001. לדבריהם, ייתכן מאוד שבמהלך כל התהליך החשבונאי המורכב "ייעלמו" כ-50 מיליון דולר מההכנסות הצפויות, במסגרת ניקוי המחסנים של אי.סי.איי לקראת ההנפקה המתוכננת של חטיבות החברה.
ltbgt
אי.סי.איי איבדה כ-44% מאז אזהרת הרווח הראשונה בדצמבר
lt/bgt
ואם בהנפקת החברות עסקינן, לתוצאות היום צפויה להיות השפעה גם במישור זה. בתחילת השנה השלימה אי.סי.איי את פיצול החברה לחמש חטיבות. פרט ל-Enavis, פוצלו חטיבת הרשתות האופטיות, lightscape Networks; החטיבה האלחוטית Innowave; חטיבת הפס הרחב Broadband; וחטיבת פתרונות הטלפוניה לדור החדש של הסלולר. באי.סי.איי כבר הודיעו לפני מספר שבועות כי ההנפקה תידחה, ואולי אף לא תתקיים במרוצת 2001. ייתכן כי התוצאות היום יעכבו את ההנפקה מעבר לטווח הנראה לעין.
lt/pgt

ltpgt
הדו"חות העגומים שפירסמה הלילה החברה משתלבים, במקרה או שלא במקרה, עם הטפטוף של ידיעות מטרידות שממשיכות להגיע היום מכיוון אי.סי.איי: ידיעות על מלחמות הנהלה בעובדים, פיטורים, התבצרויות של עובדים וסגירה של יחידות ייצור.
lt/pgt

ltpgt
מעניין יהיה לראות בימים בקרובים האם יהיה בפרטים אלה בכדי לגרום לטלטלה בשוק, שלכאורה כבר הספיק "להעניש" את החברה על התוצאות המאכזבות; מאז שפירסמה אי.סי.איי את אזהרת הרווח הראשונה בתחילת דצמבר כבר איבדה המניה כ-44%, מה שמסביר אולי את הירידות המתונות יחסית של 3.5% שרשמה המניה היום עוד לפני שהתפרסמו הדו"חות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully