וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין: התנהלות גלעד שרון "ממאירה"

1.8.2003 / 18:13

היועץ המשפטי לממשלה תוקף: שרון מנצל חסינות אביו - השימוש בזכות השתיקה בעניינים ציבוריים פסול; גם שר המשפטים הצטרף לביקורת נגד שתיקתו של שרון

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, תקף הבוקר את החלטתו של גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה, אריאל שרון, לשמור פעם נוספת על זכות השתיקה בחקירתו אתמול בפרשת האי היווני. בקול ישראל דווח כי לדברי היועץ, השימוש בזכות השתיקה בנושאים שהם מעניינו של הציבור "פסול וממאיר". דבר זה נכון פי כמה במקרה הנוכחי שבו בשל החסינות הפרלמנטרית של ראש הממשלה נמנעת המשטרה לערוך חיפוש במקום מגוריו, המשותף לבנו גלעד. בהודעתו כתב היועץ כי על פי הדין עלולה שתיקה בחקירה להוות חיזוק לראיות נגד אדם. רובינשטיין גם דחה את הטענות כאילו החקירה נגד שרון ובניו היא רדיפה פוליטית.

כתב "הארץ", ברוך קרא, מוסיף:

גם שר המשפטים, יוסף לפיד, הצטרף לביקורת נגד שתיקתו של שרון. לפיד אמר לערוץ 2 כי "בנוגע לעסקיו הפרטיים רשאי גלעד שרון לשמור על שתיקה כמו כל אזרח אחר, אך בנוגע לעניינים הציבוריים עליו למסור עדות כדי לסייע למשטרה בחקירה".

גלעד שרון נחקר אתמול באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) במסגרת החקירה שמתנהלת בפרשת האי היווני. החקירה נמשכה כארבע שעות. כמו בחקירתו לפני כשבועיים בפרשת סיריל קרן, גם הפעם שמר גלעד שרון על שתיקה כנראה מתוך חשש להפללת עצמו, אחיו, ח"כ עמרי שרון, או אביו, העתידים להיחקר בפרשה זו. עמרי שרון אמר בראיונות לתקשורת כי הוא מניח שאם יזומן לחקירה, "אני אעשה מה שאני מאמין שצריך לעשות. אפשר להניח שאני אדבר".

החשד נגד שרון בפרשת האי היווני הוא שהיה שותף לעסקת שוחד שבה קיבל מאות אלפי שקלים מהקבלן דוד אפל. על פי החשד, השוחד התקבל תמורת סיוע של אביו, ראש הממשלה היום ושר החוץ בתקופה הרלבנטית, לעסקיו של אפל.

החקירה התבצעה במקביל לדיון שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב בנוגע לפרשה השנייה שמנוהלת נגד ראש הממשלה ובניו - פרשת סיריל קרן. הדיון נערך בנוגע לסירובו של גלעד שרון לספק מסמכים רלבנטיים והחלטה בעניין זה תתקבל עד יום רביעי בשבוע הבא.

המסמכים יכולים ללמד על העומדים מאחורי העברת הכסף

לאחר חקירתו בפרשת קרן, לפני שבוע וחצי, התבקש גלעד שרון להעביר למשטרה מסמכים, משום שהיא אינה רשאית לחפש בחוות שקמים. בין השאר התבקש להציג מסמכים בנקאיים, המוגדרים במשטרה "קריטיים". הבקשה לוותה בצו בית משפט שהורה לגלעד להמציא את המסמכים. המסמכים יכולים ללמד על התנועות הבנקאיות, ואולי על אנשי הממון האמיתיים שעומדים מאחורי העברת הכסף מאוסטריה לחשבון של גלעד שרון בבנק דיסקונט בתל אביב.

שרון, בעצת עורך דינו מיכה פטמן, החליט לסרב לבקשה. הוא טען שבקשת המסמכים נועדה לעקוף את זכות השתיקה שבה בחר לקוחו. במשטרה, לעומת זאת, טוענים שאם היה שרון אדם רגיל ולא בנו של ראש ממשלה, היו מבקשים צו חיפוש רגיל משופט. משום שמדובר במעונו הפרטי של ראש הממשלה, נאלצו להורות לו להביא את המסמכים בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully