וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה מפתיעה ברווחי דיסני בעקבות הצלחת הסרט "מוצאים את נמו"

יהודה שויצר

1.8.2003 / 9:42

חברת המדיה דיווחה על רווח נקי של 400 מיליון דולר; הסרט "מוצאים את נמו", שהופק בשיתוף עם פיקסאר, הוא סרט האנימציה המצליח של כל הזמנים

עלייה מפתיעה של 10% ברווחי חברת המדיה וולט דיסני (סימול DIS) ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני. מדו"ח החברה עולה כי הצלחה של חטיבת הסרטים והתאוששות ברשתות הטלוויזיה קיזזו את ההשפעה השלילית של הירידה בתנועת המבקרים בפארקי השעשועים שלה.

חברת המדיה דיווחה על רווח נקי של 400 מיליון דולר, 19 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 16 סנט למניה. הכנסות החברה צמחו ב-6% ל-6.2 מיליארד דולר. החברה גם העריכה כי הביצועים הטובים שלה יימשכו גם בשנת הכספים הבאה.

לעלייה החדה ברווחי החברה תרמה ההצלחה הפנומנלית של סרט האנימציה של החברה, "מוצאים את נמו", שנעשה בשיתוף עם אולפני פיקסאר. הסרט "מוצאים את נמו" הפך לסרט האנימציה המצליח של כל הזמנים. לעלייה תרמה גם ההצלחה של הסרט "Pirates of the Caribbean" . החברה הוסיפה כי ההצלחה הקולנועית של להיטים אלה תתורגם בהמשך השנה להצלחה בספריות הווידיאו וה-DVD.

רשתות המדיה של החברה, הכוללות את רשת ABC, ערוץ הספורט ESPN וערוצי כבלים, רשמו התאוששות על רקע צמיחה בהכנסות מפרסום. רווחי החטיבה הזו עלו ב-33% ל-384 מיליון דולר.

פארקי השעשועים של דיסני ספגו מהלומה קשה עם מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, והם מתקשים להתאושש ממנה עד היום. החשש הגואה מפני אירועי טרור מאז אותו אירוע ועד היום, בשילוב עם החולשה הכלכלית שהחריפה, הדירו את רגליהם של רבים מהמבקרים בפארקים.

לפני כחודשיים הודיעה דיסני כי היא שוקלת למכור את רשת חנויות דיסני כחלק ממהלך כולל לקיצוץ בעלויות התפעול. רשת חנויות דיסני, בהן מוכרת החברה מזכרות, משחקים, בובות ודברים נוספים, גורמת לחברה הפסדים כבר תקופה ארוכה.

למרות כוונותיה של החברה, גורמים רבים בענף אינם אופטימים לגבי יכולתה למכור את רשת החנויות, במיוחד נוכח ההתפשטות של רשתות חנויות גדולות שמעניקות הנחות, וכמובן על רקע הביצועים העגומים של רשתות דיסני. חנויות דיסני, הממוקמות ברחבי ארה"ב עם נוכחות בולטת בפארקי השעשועים של החברה, התרחבו מאוד בשנות ה-90 והגיעו לשיא של 741 חנויות בשנת 2000. מאז, לנוכח החולשה הכלכלית והחשש מטרור, חלה ירידה בביקור בפארקי השעשועים של החברה, ונרשמה ירידה עקבית במכירות חנויותיה. משנת 2000 ועד היום סגרה החברה קרוב ל-200 חנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully