וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואם אתה אלרגי לצ'רלי צ'פלין?

3.3.2001 / 18:53

בעקבות ניסוי בו הוקרן סרטו, "זמנים מודרנים" מצאו חוקרים ביפן כי צחוק משפר את היכולת החיסונית של הגוף, ומפחית תופעות אלרגיה; אלה שצפו בסרטון מזג אוויר המשיכו להתגרד

מאת מוטי גל

צחוק טוב לבריאות והפעם ברצינות. חוקרים יפניים מצאו כי התקפי אלרגיה בקרב חולים שצפו בסרטו הקלאסי של צ'ארלי צ'פלין "זמנים מודרניים" פחתו באופן משמעותי. זאת, לעומת קבוצה מקבילה של חולי אלרגיה שצפתה בסרטון וידאו אודות מזג האוויר.

"התוצאות קובעות כי השפעתו של הצחוק משחקת תפקיד משמעותי בהקלה על מחלות אלרגיה", אמר ד"ר האג'ימה קימאטה מבית החולים המרכזי "אוניטיקה" שבקיוטו, יפן. קימאטה שאב את הרעיון למחקר ממחקרו של הסופר נורמן קוזינס המציע כי צחוק וגישה חיובית עשויות להפחית תחושות כאב. קוזינס עצמו סבל ממחלת פרקים קשה, ודיווח כי עשר דקות של צחוק סייעו להקלת הכאבים העזים שנבעו ממחלתו.

מחקרו של קימאטה ארך 87 דקות. 26 גברים ונשים הסובלים מפריחות אלרגיות ורגישות לאבק קיבלו זריקות הכוללות חומרים גורמי אלרגיה. עורם החל להגיב, והחוקרים מדדו את מידת הופעת האלרגיה עם תחילת הצפייה בוידאו, ואחריו. החוקרים מצאו כי בקרב אלו אשר צפו בסרטו של צ'פלין "זמנים מודרניים", תופעות האלרגיה פחתו באופן משמעותי, בהשוואה לקבוצת הביקורת אשר צפתה בסרטון על מזג האוויר.

"המחקר הגיוני מאוד מבחינה מדעית" אמר קיוטו, "לחץ מפחית את יכולת המערכת החיסונית להגיב, ולכן היא משתוללת". לדבריו, הקלת הלחץ, באמצעות צחוק, עשוי להקל על תופעות האלרגיה, לשפר את יכולת מערכת החיסון, ולהעניק תגובות חיוביות רבות בכל תפקודי הגוף. במילים אחרות, התקבל כאן צידוק נוסף לגאוניותו של צ'פלין.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully