וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הרופאים 'קיררו' את החולים כדי למנוע נזק למוח

3.3.2001 / 18:53

חוקרים גילו כי הורדת טמפרטורת הגוף מונעת נזקים בלתי הפיכים הנגרמים בעקבות שבץ מוחי; במסגרת הניסוי קיררו הרופאים את גופם של עשרה מטופלים בהליך מסובך


מאת מוטי גל

לראשונה, גילו חוקרים כי הורדת טמפרטורת הגוף, בקרב חולים שלקו בשבץ מוחי, עשויה להגן עליהם מפני נזק מוחי בלתי הפיך. ניסויים רבים בבעלי חיים כבר הוכיחו כי די בהורדת טמפרטורת הגוף במעלה אחת או שתיים, כדי להפחית את הנזק משבץ מוחי. אולם יישום השיטה בבני אדם היא קשה ביותר. במסגרת המחקר החדש עברו עשרה מטופלים טיפול קירור, וקבוצת ביקורת מקבילה של עשרה מטופלים אחרים קיבלו טיפול סטנדרטי, ללא קירור.

ד"ר דרק קריגר ועמיתיו מבית החולים בקליבלנד, ארה"ב, מצאו כי אלו שטופלו בקירור במהירות באמצעות מריחת אלכוהול על גופם, לאחר התקף שבץ מוחי, שרדו יותר מאחרים. כל המטופלים בקבוצה הראשונה הבריאו ושבו לתפקד באופן שגרתי. לעומתם, רק עשרה אחוזים מהנבדקים שקיבלו טיפול רגיל, הצליחו לחזור לשגרת חיים קודמת.

אין באפשרות הרופאים לקרר את המוח בלבד, אלא רק את הגוף כולו. בניסוי הורידו הרופאים את טמפרטורת עורם של המטופלים בכתשע מעלות למשך יומיים. כדי לשמור על הטמפרטורה הנמוכה, נאלצו הרופאים לשתק את גופם של הנחקרים ולהעבירם להנשמה מלאכותית.

עתה שוקדות מספר חברות על פיתוח אמצעי קירור חלופיים. חברה אחת כבר הצליחה לפתח צנתר מיוחד המתחבר לכלי הדם, ומקרר ישירות את הדם מהחוץ פנימה. כך, נותר עורם של המטופלים חם, ואין כל צורך בשיתוקם או בהנשמתם באמצעים מלאכותיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully