וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מתמתנת מגמת הירידות בנאסד"ק; דו"חות קומטאץ' גוררים את המניה לירידות של כ-30%

3.3.2001 / 18:53

קומטאץ' דיווחה היום על הכנסות של 5.3 מיליון דולר, פחות מהצפי באזהרת הרווח שפרסמה, ועל ירידה בהכנסות הצפויות ל-2001; קומברס עולה ב-7.5%


ltpgt
עם התקדמות המסחר חוזר הנאסד"ק למגמת העליות שאיפיינה אותו בתחילת המסחר. לאחר שכבר רשם עליות קלות, יורד מדד מניות הטכנולוגיה בכ-0.5%, כשהוא מותיר את ראשו מעל לקו 2,400 הנקודות. המגמה במדד הדאו ג'ונס התחלפה באחת, והוא רושם עתה עליות של 1.6%.
lt/pgt

ltpgt
האמירות אתמול מכיוונו של נגיד הבנק המרכזי אלן גרינספן, בדבר הכלכלה האמריקאית שאינה מועדת למיתון, לא איששו את מצב הרוח בשוק מניות הטכנולוגיה. גם התקווה להורדת ריבית נוספת במהלך חודש מארס לא משכנעת את ציבור המשקיעים כי התחתית כבר כאן.
lt/pgt

ltpgt
גם העוצמה שמפגינה מניית אפלייד מטריאלס (סימול AMAT) לא מסייעת להזניק את השוק. מניית יצרנית הציוד לתעשיית המחשבים מוסיפה עתה 11.6%, וזאת על אף אזהרת הרווח שפירסמה החברה אתמול בנוגע לתחזיות השנה. אפלייד מטריאלס הודיעה כי רווחיה לשנה הנוכחית יהיו בין 37-32 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 49 סנט למניה. החברה גם הנמיכה את תחזית ההכנסות ל-2-1.9 מיליארד דולר, לעומת תחזית להכנסות של 2.42 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
זוהי אזהרת הרווח השנייה שמפרסמת אפלייד מטיריאלס בשבועיים האחרונים, וזאת לאחר שפירסמה אזהרת רווח לרבעון הרביעי רק בסוף ינואר. גם חברת JDS יוניפייז (סימול JDSU) סיפקה אזהרת רווח לרבעון הקרוב, ומנייתה מאבדת 0.8%. החברה הודיעה על השלמת המיזוג עם SDL ואמרה כי הרווח הכולל של שתי החברות יהיה 17 סנט למניה - מתחת לתחזיות לרווח של 21 סנט.
ltbrgt
lt/bgtקומטאץ': הורדת התחזיות מורידה את המניהltbgt
נטייה לירידות מאפיינת את המניות הישראליות, בהתאם לכיוון המסחר הכללי. אחד הסמנים השליליים היום היא קומטאץ' , שפירסמה דו"חות רבעוניים גרועים לרבעון הרביעי. קומטאץ' דיווחה על תיקון שהיא מבצעת בתוצאות הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של השנה, ואף הזהירה לגבי שנת 2001. בעקבות הפרסום, מתרסקת המניה בירידות של 27.5% למחיר של 1.8 דולרים, לאחר שכבר רשמה ירידות של קרוב ל-40% בתחילת המסחר. הירידות היום מצטרפות לירידות מצטברות של כ-30% מתחילת החודש.
lt/pgt

ltpgt
קומטאץ' דיווחה היום על הכנסות של 5.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי. באזהרת הרווח של החברה מינואר היא הודיעה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי יעמדו על 6-5.5 מיליון דולר בלבד, בעוד שתחזיות האנליסטים היו למכירות של 11 מיליון דולר לקומטאץ' ברבעון. ההפסד הנקי של החברה ברבעון היה 24.1 מיליון דולר - העמקה הן של הפסדיה ברבעון המקביל והן של אלה לרבעון הקודם.
lt/pgt

ltpgt
החברה הודיעה כי בעקבות "ביקורת חשבונות", היא תיאלץ לתקן את דיווחיה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2000, הן מכיוון ההכנסות והן מכיוון ההפסדים. החברה תבצע מחיקה של 4.4 מיליון דולר מהכנסותיה לתשעת החודשים הראשונים. הפסדיה יתוקנו בהתאם, ובמקום דיווח על הפסדים של 8.5 מיליון דולר, 9.9 מיליון דולר ו-7.6 מיליון דולר לשלושת הרבעונים הראשונים, החברה מדווחת כעת על הפסדים של 9.1 מיליון דולר, 10.8 מיליון דולר ו-10.2 מיליון דולר, בהתאמה.
lt/pgt

ltpgt
עוד מניה שרושמת ירידות חדות על רקע הדו"חות שפירסמה אתמול לאחר המסחר, היא מניית ITXC (איי.טי.אקס.סי) . החברה, הפועלת בתחום טלפוניית האינטרנט, דיווחה על הפסד של 1 דולר למניה ברבעון הרביעי, לעומת הפסד של 17 סנט למניה ברבעון המקביל. המשקיעים לא קיבלו בשמחה גם את שורת ההפסד הנקי בה רשמה החברה הפסד של 43.3 מיליון דולר, כולל הוצאות חד פעמיות. מדובר בעלייה של 620% לעומת הרבעון המקביל, ועתה יורדת המנייה ב-31.7% למחיר של 7.5 דולרים.
ltbgt
עליות בקומברס על רקע חוזה עם AT&T
lt/bgt
גם מג'יק , מקבוצת פורמולה , סובלת היום מסנטימנט שלילי, על רקע דו"חותיה שפורסמו היום. חברת התוכנה הודיעה כי היא סיימה את הרבעון הרביעי לשנת 2000 עם הפסד רבעוני של 6.8 מיליון דולר, לעומת רווח רבעוני של 3.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה. מניית החברה מאבדת 6.3% למחיר של 3.3 דולרים.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, פירסמה מג'יק אזהרת רווח בסוף השנה שעברה, והיום עמדה בתחזית הכנסות של 900 אלף דולר לשנת 2000 שפרסמה אז. הערכת האנליסטים המוקדמת היתה כי קומטאץ' תסיים את השנה עם רווחים של 7 מיליון דולרים.
lt/pgt

ltpgt
ממומנטום חויבי נהנית קומברס , שמוסיפה עתה 7.5% למחיר של 99.8 דולר, על רקע הודעתה כי תספק לחברת AT&T וויירלס פלטפורמה של מסרים מאוחדים (Unified Messaging) ברשת הדור השלישי (3G) של AT&T. שירות המסרים המאוחדים של קומברס יאפשר ל-AT&T לספק למנוייה מגוון רחב של שירותי ערך מוסף, כולל דואר אלקטרוני למכשיר הנייד והודעות קוליות - בתיבה אחת.
lt/pgt

ltpgt
עוד בולטות: מרקורי , שמוסיפה 9.6% למחיר של 73.3 דולר; ווקלטק , שמחזיקה במניות של ITXC, מאבדת 8.5% למחיר של 5.7 דולרים; ובקווב , שמשילה 5.4% למחיר של 3.5 דולרים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully