וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומטאץ' עוקבת אחרי קריטיקל פאת גם באמינות הדיווח: מוחקת 36% מההכנסות ברבעון השלישי

3.3.2001 / 18:53

בחברה כנראה החליטו שהמספרים מדברים בעד עצמם ומסרבים לדבר, אבל בקצב הנוכחי קומטאץ' תהיה חייבת לדבר עם רווחים תוך חצי שנה


ltpgt
"קריטיקל פאת לא פעלה לפי הסטנדרטים המצופים מחברות הנסחרות בנאסד"ק, ואין ספק שהיתה שם תקלה רצינית. אצלנו דברים כאלה לא קורים". ציטוט זה של אליעזר פרנפס, סמנכ"ל הכספים של קומטאץ' , הוא בן 10 ימים - ולא בגלל שהתעצלנו, ולא רצינו לראיין מי ממנהלי קומטאץ' לאחר הקריסה בחברה וההפסדים האסטרונומיים שהציגה היום. פשוט, מנהלי קומטאץ' ביקשו שלא לדבר איתנו, ולא ברור אם אלה הם הסטנדרטים "המצופים מחברות הנסחרות בנאסד"ק".
lt/pgt

ltpgt
"אני לא מעריך שלבעיות בחברת קריטיקל פאת תהיה השפעה ישירה עלינו", ידע אז לומר פרנפס. עם זאת, הבעיות בהן נתקלה קריטיקל מזכירות בצורה מעוררת תדהמה את אלה שאיתן קומטאץ' מתמודדת היום - מחיקות, הפסדים עצומים והכנסות זעומות.
ltbrgt
lt/bgtשיחת ועידה קצרה; המניה נוחתת בארבעים אחוזltbgt
מועצת המנהלים של קריטיקל אומנם דאגה להראות את הדרך החוצה למספר לא מבוטל של מנהלים, ולמנות ועדה מיוחדת שתחקור את עניין המחיקות - אולם קומטאץ' לא הודיעה היום על אף צעד בכיוון, ואף בשיחת הוועידה שערכה היום לא שפכה אור מיוחד על העובדה ש-4.4 מיליון דולר מהכנסותיה התמוססו בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
lt/pgt

ltpgt
"התוצאות הכספיות שלנו מהיום מאוד מאכזבות", אמר גדעון מנטל, מנכ"ל החברה, למשקיעים. אבל ההגדרה "מאכזבות" נשמעת בהחלט פרווה לנוכח המספרים שמתגלים בתוצאות הכספיות.
lt/pgt

ltpgt
שיחת הוועידה של קומטאץ' היתה קצרה באופן מיוחד, ומעט מאוד אנליסטים שאלו את מנהלי החברה על התוצאות הכספיות - מה שיכול להצביע על העובדה שהם מאבדים עניין. בסך הכל, שווי החברה היום היה 40 מיליון דולר בפתיחת המסחר, והמניה מאבדת כעת 40% מערכה - בהחלט צעד שמצביע על האמון ה"רב" שרוחשים המשקיעים למניה, ששוויה היום עלול להיות קרוב מאוד לזה של של שלד בורסאי.
ltbrgt
lt/bgtהמחיקות - עקב טעויות חשבונאיותltbgt
את המחיקות של 4.4 מיליון דולר בשנת 2000 הסבירה החברה בכך שהיא פשוט טעתה. אם החברות נייס ואי.סי.איי יכולות היו לתלות את תיקון ההכנסות בנייר העמדה של הרשות לניירות ערך האמריקאית (SAB-101), הנוגע למדיניות הכרה בהכנסות, הרי שנראה שאצל קומטאץ' מדובר בטעות של ממש, ולא בהחלתה של תקנה חדשה.
lt/pgt

ltpgt
וכך, הכנסותיה של החברה ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב-5.3 מיליון דולר - עלייה של 135% מהכנסות הרבעון המקביל, אולם ירידה של 35% מהכנסות הרבעון הקודם - טרם ביצוע המחיקה. באזהרת הרווח החמורה, שהחברה סיפקה בינואר, היא הודיעה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי יגיעו ל-6-5.5 מיליון דולר בלבד, בעוד שתחזיות האנליסטים היו למכירות של 11 מיליון דולר לקומטאץ' ברבעון.
lt/pgt

ltpgt
מעניין לציין כי אומנם החברה הציגה סכום זעום של הכנסות - 5.3 מיליון דולר, אך הן לוו בהוצאה עצומה של 9.1 מיליון דולר בסעיף השיווק והמכירות - פי 2.7 מהרבעון המקביל. סעיף נוסף בו הציגה החברה מספר גבוה - שוב, ביחס להכנסות - הוא הוצאות ההנהלה והכלליות, שהיו 5.7 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בשורת ההפסד הנקי, החברה ממש מציגה קריסה, שעה שהפסדיה לרבעון הרביעי הסתכמו ב-24.1 מיליון דולר - לעומת 7.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.
ltbrgt
lt/bgtהפסד שנתי עצום של 54.2 מיליון דולרltbgt
לאור התיקונים והמחיקות שביצעה קומטאץ' לשנת 2000 עקב הטעות בעריכת הדו"חות, כולל מחיקה של 5 מיליון דולר נוספים מהשקעות שלא התגלו כמוצלחות במספר חברות, החברה מדווחת כעת על הכנסות שנתיות של 19.1 מיליון דולר, ועל הפסד שנתי עצום של 54.2 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
וכך, המכירות לרבעון הראשון של השנה מונמכות על ידי החברה ב-16.2%; מהכנסות הרבעון השני של 2000 נעלמו 15.2%; ומאלה של הרבעון השלישי של 2000 קוצצו 36%. סך כל המחיקות הוא, כאמור, 4.4 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
"אנחנו מתכוונים להתמקד כעת יותר בארגונים גדולים - Enterprises", הסביר מנטל לאנליסטים. מנטל כבר מדבר זמן רב על היציאה ממודל ההכנסות של הדוט.קום, ומקווה שלקוחותיה מכיוון הארגונים הגדולים יפצו על הירידה מחברות האינטרנט. קומטאץ' שואפת, גם באמצעות שיתוף הפעולה שלה עם חברת אקסודוס, לאחסן אצלה את שרת הדואר האלקטרוני של הארגון, כך שהטיפול בדואר ייעשה על ידה, באאוטסורסינג.
lt/pgt

ltpgt
גם הפסדיה של החברה לשנת 2000 יתוקנו בהתאם לתיקונים בשורת ההכנסות, ובמקום דיווח על הפסדים של 8.5 מיליון דולר, 9.9 מיליון דולר ו-7.6 מיליון דולר לשלושת הרבעונים הראשונים של 2000 - היא מדווחת כעת על הפסדים של 9.1 מיליון דולר, 10.8 מיליון דולר ו-10.2 מיליון דולר, בהתאמה.
ltbrgt
lt/bgtמנטל מאשים את החולשה בתעשייהltbgt
אם אצל חברות אחרות זה נשמע בגבולות הסביר לתלות את הירידה בביזנס בחולשה בתעשייה, הרי שהניסיון של מנטל לרכוב על גל ה"כשיורד גשם כולם נרטבים", נשמע מעט מגוחך. כעת, החברה מעריכה כי גם בשנת 2001 לא תעמוד בתחזיות ממנה, ואף לא באלה הפסימיות שהיא עצמה שיגרה.
lt/pgt

ltpgt
וכך, החברה מעריכה כי תרשום הכנסות של 4.5-4 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון של 2001, מה שיוסיף להצביע על ירידה בשורה זו - הפעם של 19% מהרבעון הרביעי של 2000. באזהרת הרווח שלה בינואר ציינה קומטאץ' כי הכנסותיה לשנת 2001 כולה יגיעו ל-45-40 מיליון דולר. היו אלה מספרים כואבים במיוחד, שכן התחזית המקורית דיברה על הכנסות של 70 מיליון דולר לשנה.
lt/pgt

ltpgt
את הרבעון מסיימת קומטאץ' עם 29.4 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה, ולנוכח קצב שריפת המזומנים הגבוה שלה, כלל לא בטוח שהכסף יספיק לה לשנה הקרובה, והחברה תיאלץ לגייס כספים נוספים.
lt/pgt

ltpgt
לפני חודש אומנם הודיעה החברה כי היא השיגה קו אשראי מבנק ההשקעות טורנו (Torneaux) באמצעות Equity Line - קו אשראי במניות, אולם כעת כלל לא בטוח שבנק ההשקעות יהיה מעוניין לקבל מניות חדשות של החברה (ולתת תמורתן מזומן), כאשר מחיר המניה הוא מעט יותר מ-1.5 דולרים.
lt/pgt

ltpgt
גם גיוס חדש אינו מסתמן כפ

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully