וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים המשבר סביב חוק איחוד הרשויות

31.7.2003 / 14:25

סיעות הקואליציה הסכימו לתמוך בחוק, הכולל סעיף המסמיך את שר הפנים לאחד רשויות נוספות בעוד 3 שנים; יו"ר המפדל: נבחרי הציבור צריכים להוות דוגמא אישית

המשבר הקואליציוני בעניין אישור התכנית לאיחוד הרשויות המקומיות, הסתיים אחר הצהריים. על פי הסיכום שהושג, כל סיעות הקואליציה יתמכו בחוק וכן בסעיף המאפשר לשר הפנים, אברהם פורז, לאחד רשויות נוספות בעוד שלוש שנים ולהקדים בהן את הבחירות. המחלוקת נפתרה לאחר שסיעת המפדל הסירה את התנגדותה לסעיף. יו"ר המפלגה, השר אפי איתם, הודיע כי הדבר נדרש לאור המצב הכלכלי הקשה, המחייב דוגמא אישית של נבחרי הציבור. התכנית צפויה לעבור עוד הערב בכנסת בהצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

מוקדם יותר איימו חברי סיעת שינוי להצביע נגד התכנית, בעקבות החלטת ועדות הכספים והפנים לפנות בוקר, שלא לאפשר לפורז לקבל סמכות לאחד רשויות נוספות בעתיד. שניים מחברי הקואליציה בוועדה המשותפת של ועדות הכספים והפנים, תמכו בהצעת האופוזיציה, לפיה כל איחוד שיבקש השר לבצע יחויב באישור ועדת הפנים של הכנסת.

השר פורז הזהיר כי אם לא יאושר הסעיף שבמחלוקת, ימשוך את הצעת החוק כולה. בראיון לקול ישראל הבוקר אמר פורז: "בעוד שלוש שנים ראשי ערים, שנבחרו לחמש שנים, יבואו לפה ויפעילו לחץ וטרור על חברי הוועדה, כדי שאני לא אקצר להם את הכהונה בשנתיים. זה לא יעבור בשום אופן בכנסת".

מספר סגני הרשויות יצומצם בכמחצית

כתב "הארץ", צבי זרחיה, מוסיף:

הוועדה המשותפת של הכנסת אישרה הלילה לצמצם החל מנובמבר הקרוב את מספר סגני ראשי הרשויות המקומיות בכמעט מחצית - מ-462 סגנים ל-227. ההצעה להפחית את מספרם של סגני ראשי הערים עברה קיצוץ משמעותי: החלטת הממשלה מחודש מרץ, להפחית 290 משרות של סגנים בשכר ברשויות המקומיות, עשויה לסיים את דרכה בהפחתת 142 סגני ראשי עיר בלבד.

הוועדה אישרה גם הצעה לאחד כ-30 רשויות ל-12 "אשכולות". ההצעה מצומצמת ביותר ביחס להצעה המקורית (צמצום 202 רשויות ל-71 אשכולות). לפי הערכות, החיסכון שיושג עם אישורה של התכנית המצומצמת יהיה לכל היותר 300-400 מיליון שקלים. זאת, לעומת חיסכון של עד 2.2 מיליארד שקלים, שהוצג בתכנית המקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully