וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו-יורקר עולה לרשת

3.3.2001 / 18:53

המגזין היוקרתי והשמרן נכנע למרוץ האינטרנט המטורף, ומכריז על עלייתו לרשת; מעניין כיצד יגיבו הגולשים למראה אינטרנטי של כתבה באורך של כשלושת אלפים מילים



מאת עידו קינן


המגזין השבועי היוקרתי "הניו-יורקר", שנוסד ב-1925, נמנע במשך שנים רבות מלעלות לרשת, בעיקר בשל שמרנות ונטייה אנטי-טכנולוגית של המערכת. המו"ל החליט בסופו של דבר להעלות את המגזין בינואר, אולם הוא עלה רק כעת. כך מדווח אתר סינט.

מלבד עצם עלייתו לרשת, גם העיתוי של העלייה מוזר. מדובר בתקופה בה ניכרת ירידה בפרסום באינטרנט, שוק הדוט-קום קורס, אתרי חדשות רבים, כמו CNN,New York Times ו-CNET מצמצמים ומפטרים. המגזין כמו מתריס בסנוביות אופיינית, "לא עליתי לרשת בזמן הבהלה לזהב, ואני לא נמנע מעלייה בזמן השפל". מה גם, שלפי דיווח של "פורבס", המגזין סבל הפסדים של 60 מיליון דולר בין 94' ל-98', ומר ניוהאוס ג'וניור, הבעלים של "קונדה נאסט", חברת ההוצאה לאור של המגזין, ידוע כאדם עם פיוז קצר כשזה מגיע להפסדים.

המגזין המקוון יכיל תכנים בלעדיים, במדור ה"Only Online" שלו, לצד כתבות וחומרי ארכיון מהעיתון המודפס, אולם יהיו כתבות שיפורסמו רק בגירסת הפרינט. המגזין, שמשלם לכתביו פר מילה, מתאפיין בכתבות ארוכות למדי (היום יש שם כתבה על מדיניות המיסוי של בוש, בת כ-3700 מילים), ולא ברור אם הגולשים יטרחו לקרוא את הכתבות אונליין.

בינואר, חתם המגזין חוזה עם מיקרוסופט, להוצאת ספרים אלקטרוניים (e-book) בפורמט "מיקרוסופט רידר". הספרים נמכרים באתר המכירות המקוונות "בארנז אנד נובל.קום", וחלקם יהיה זמין גם באתר המגזין.

בנובמבר אשתקד, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל", כי חברת ההוצאה לאור השנייה בגודלה בארה"ב, "אדוונס פבליקיישנז", תעלה אתרים לכל העיתונים של חטיבת "קונדה נסט" שבבעלותה, ביניהם "ניו-יורקר", "GQ" ו"וניטי פייר", עד סוף השנה. במקביל תסגור שני אתרים של "קונדה נסט", אשר שימשו במה לכתבות מהמגזינים השונים. קונדה נסט, אגב, מחזיקה גם בעיתון הטכנולוגיה "ווירד", אותו רכשה ב-98'.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully