וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: למרות הפיגוע בצומת אזור - הדולר ירד מתחת ל-4.10 שקלים

3.3.2001 / 18:53

נסחר כעת ברמה של 4.099 שקלים; הירידה בדולר בשל השפעת המרות אמצע החודש של החברות היצואניות


ltpgt
פיגוע הדריסה שהתרחש בשעות הבוקר בצומת אזור העלה את הדולר בכאגורה לרמה של 4.11 שקלים, אולם בשל הזרמת היצעים ירד הדולר חזרה ושערו היציג נקבע על 4.10 שקלים. בשעה זו, נסחר הדולר ברמה של 4.099 שקלים. הירידה בדולר התרחשה בהשפעת המרות אמצע החודש של החברות היצואניות לצורך תשלומי המע"מ.
lt/pgt

ltpgt
מחדרי העסקות של הבנקים נמסר כי חברות רבות המתינו בימים האחרונים לעלייה בשער הדולר על מנת לבצע את המרות אמצע החודש. השקל התחזק בימים האחרונים לאחר שגברו הערכות להקמת ממשלת אחדות. סיבה נוספת להתחזקות בשקל היא גידול בפער הריביות בין ישראל לארה"ב, שנובע מהורדות ריבית חדות יותר של הנגיד האמריקאי בתקופה האחרונה.
lt/pgt

ltpgt
למרות הירידה בדולר, גיא מגן מבית ההשקעות אקסלנס אומר כי כיום הפוטנציאל לעליות בשער החליפין של הדולר הוא גבוה יותר מהפוטנציאל להמשך התחזקות השקל. "יש לזכור כי הירידה מרמה של 4.15 שקלים לרמה של 4.10 שקלים התבצעה במהירות", אומר מגן. לדבריו, הדולר יתחזק בימים הקרובים לרמה של 4.1250-4.1200 שקלים.
lt/pgt

ltpgt
נתון כלכלי שיתפרסם מחר ועשוי להשפיע על הדולר הוא מדד המחירים לצרכן (אם כי בתקופה האחרונה נוטים המשקיעים להגיב בעיקר לאירועים המדיניים-פוליטיים). לפי משאל TheMarker.com, מדד המחירים לצרכן של חודש ינואר יירד ב-0.5%-0.3%. ירידה זו מחזקת את ההערכות כי נגיד בנק ישראל יוריד את הריבית בסוף החודש בכ-0.2% נוספים.
lt/pgt

ltpgt
סל המטבעות רשם היום ירידה חדה יותר של 0.2%, ושערו היציג נקבע על 4.21 שקלים. הירידה בסל התרחשה לאחר שהיורו ירד בכ-1% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.765 שקלים. הירידה ביורו מתרחשת על רקע היחלשות היורו מול הדולר מתחת לרמה של 92 סנט, זאת לאחר נאומו של הנגיד האמריקאי אתמול.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully