וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: כוחות האופוזיציה כבשו עיר מרכזית של הטאליבן

3.3.2001 / 18:53

אמש נכבשה העיר במיאן מידי כוחות הטאליבן השולטים במדינה; במדינה מתנהלת מלחמה בין שתי הקבוצות, ועשרות אלפי אנשים עזבו את בתיהם, וחיים במחנות פליטים

כוחות האופוזיציה באפגניסטן כבשו אמש עיר מרכזית מידי כוחות הטאליבן השולטים, מהלך שנחשב לניצחון העיקרי שלהם בשנה האחרונה. במיאן היא מעוז מרכזי של השלטון ונמצאת על הדרך המרכזית שמקשרת בין הבירה, קאבול, לעיר מזאר א-שריף בצפון.
בהתפתחות נוספת, הורה הטאליבן לאו"ם לסגור את משרדיו בבירה קאבול. המהלך הגיע בתגובה לסגירת משרדי הטאליבן בניו יורק, יחד עם סנקציות שהוטלו כדי להכריח את השלטונות להסגיר את הטרוריסט אוסאמה בן לאדן.

במיאן נפלה לידי כוחות האופוזיציה אתמול בלילה כשהותקפה משני כיוונים שונים. "כוחותינו נכנסו לעיר אתמול בלילה. במיאן שוחררה לחלוטין", אמר דובר הכוחות, מוחמד עליזאדה. הטאליבן הודו שאיבדו את השליטה על העיר, ולפי הדיווחים נהרגו עשרות מאנשיהם. "יש אבידות בצד שלנו. השארנו מאחורינו כלי רכב ונשק", אמר נציג הטאליבן.

האובדן של במיאן הוא התבוסה הגדולה ביותר של הטאליבן בשנה האחרונה. מאות אלפי תושבים עזבו את בתיהם בגלל המלחמה המתמשכת במדינה, וחיים במחנות פליטים, בתנאים קשים. האו"ם הזהיר מאסון אם עזרה בינלאומית לא תגיע לפליטים, הסובלים גם מרעב בשל בצורת קשה שפגעה במדינה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully