וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאד זועמת על וושינגטון בעקבות דו"ח ה-11 בספטמבר

30.7.2003 / 12:29

הסעודים כועסים על סירוב ארה"ב לפרסם את החלק המסווג של הדו"ח; חלקים שהודלפו מרמזים על תמיכה ומעורבות סעודית בפיגועים

ערב הסעודית הודיעה היום כי היא זועמת על הרמזים העבים הנשלחים לכיוונה מצד ארה"ב, לפיהם הייתה מעורבת בפיגועי ה-11 בספטמבר. הזעם הסעודי בא לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, סירב לאפשר לשלטונות ריאד לעיין בחלק המסווג בדו"ח האמריקאי על המאורעות שהובילו לפיגועים. חלקים שהודלפו לתקשורת האמריקאית בימים האחרונים, מרמזים על כך שהחלק החסוי של הדו"ח, שהוכן על ידי הקונגרס, מאשים את ערב הסעודית בתמיכה ומעורבות בפיגועים.

שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל, הביע אי שביעות רצון נוכח החלטת בוש, ואמר היום לבי.בי.סי כי מדינתו עושה כל שביכולתה כדי להילחם בטרור הבינלאומי. שר החוץ נפגש אמש עם בוש, בניסיון נוסף לשכנעו לפרסם את חלקי הדו"ח המסווגים, אולם עד כה ללא הצלחה. בוש הודיע כי לא יוכל לחשוף את הדו"ח המסווג, זאת משום שהוא מכיל חלקים ש"יוכלו לסייע לאויב", לדבריו.

מאז פורסם דו"ח הקונגרס בשבוע שעבר, טוענים הסעודים ללא הרף כי אינם קשורים לפיגועים, וכי אינם מסתירים דבר. "איננו יכולים להגן על עצמנו בגלל שהדו"ח לא בידינו", אמר שר החוץ. "28 עמודים ריקים, שאיננו יכולים לראות, הפכו לפתע להיות ראיות חותכות לאשמתה של מדינתנו, שתמיד הייתה ידידה אמיתית", אמר אל-פייסל.

15 מתוך 19 חוטפי המטוסים שהתרסקו על מרכז הסחר העולמי בניו יורק ובוושינגטון הם אזרחים סעודים. ארה"ב טוענת כי בידיה ראיות לפיהם הממשל בריאד מימן כמה מהחוטפים. כמה מחברי הקונגרס שחיברו את הדו"ח, טענו היום כי אין סיבה שלא לפרסם את כל חלקיו. "פרסום הדו"ח יאפשר לעם האמריקאי לשפוט בעצמו מי הם 'חבריו האמיתיים' ומי נלחם בטרור", אמר בוב גרהאם, יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully