וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בהפצת וירוס קורניקובה הסגיר עצמו למשטרת הולנד

3.3.2001 / 18:53

בחור הולנדי בן 20 הסגיר עצמו למשטרת הולנד; הנזקים שגרם הוירוס מוערכים בעשרות מיליוני דולרים; אם יורשע, הוא צפוי לארבע שנים בכלא

מאת מיכל סבו ועידו קינן


היום נעצר חשוד בהפצת וירוס אנה קורניקובה, כך מדווחים חדשות BBC. בחור בן 20 הסגיר עצמו לידי משטרת הולנד, אשר הודיעה לפני כן כי לא תפתח בחקירה בנוגע להפצת הוירוס. "אין לנו שום הוכחה, שזה התחיל כאן", אמר הבוקר ווים דה ברואין, דובר משרד התובע הציבורי הלאומי בהולנד.

משטרת הולנד מסרה בצהריים, כי הבחור הסגיר עצמו לאחר שנודע לו איזה נזק גורם הווירוס, ואחרי התייעצות עם הוריו. הבחור, ששמו האמיתי לא שוחרר לפרסום, נעצר בחשד שפגע בתוכנות מחשב. אם יורשע, הוא עשוי להיכנס לארבע שנים בכלא.

ביום שלישי, לקח הבחור אחריות על הוירוס תוך שהוא מזדהה בשם "OnTheFly". הווירוס שותל שם זה ב-Registry, ההגדרות הבסיסיות של המחשב, כך אמר לנו אתמול האנלייזר, אהוד טננבאום, אשר עובד כיום בחברת אבטחת המחשבים 2XS. עוד מוביל הווירוס לאתר מכירת מחשבים הולנדי, בכל פעם שהתאריך במחשב הוא ה-26.1.

"מגיע ל[קורניקובה] קצת תשומת לב, לא??", הסביר OnTheFly, אוהד של שחקנית הטניס הרוסיה, את מעשיו ביום שלישי. לדבריו, האשמים בנזקי הוירוס הם המשתמשים שפתחו אותו.

וירוס קורניקובה נשלח באמצעות האימייל, ומוצג כתמונה של הטניסאית אנה קורניקובה. לאחר שהתפשט אתמול במהירות ופגע בשרתי דואר ברחבי אירופה וצפון אמריקה, חדר למערכות המחשבים של חברות ישראליות.

הוירוס מסוג "תולעת", שנכתב בשפת VBS, משכפל עצמו באופן אוטומטי לכל מי שמופיע ברשימת כתובות האימייל של המחשבים שנפגעו, בתוכנות אאוטלוק. על פי נתוני חברת אינשורטק הישראלית, העוסקת בביטוח חברות הפועלות באינטרנט, נזקי וירוס האהבה מחודש מאי האחרון הגיעו בישראל ל-50 מיליון שקלים. הערכות אומרות, שוירוס קורניקובה גרם יותר נזקים ברחבי העולם מווירוס האהבה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully