וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשקול לפרק את הגדר אם תפורק תשתית הטרור"

30.7.2003 / 9:15

גורם בכיר בפמליית שרון: הגדר מעולם לא היתה משוש חיי; השגריר בוושינגטון: אין מחלוקת עם הממשל על נחיצות ההפרדה; הפלסטינים: שרון ממשיך בבניית התנחלויות

ישראל תשקול לפרק את גדר ההפרדה במידה ותפורק תשתית הטרור, כך רמז גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה. בתדריך לכתבים נשאל הגורם על פירוק הגדר ואמר: "יכול להיות שנחליט גם החלטה כזו, אולם לא נכון לבוא היום ולומר מה נעשה אז".

לדברי הגורם הבכיר, "אם הכל ייפתר ושקט ושלווה ישררו בארצנו ולא תהיה סכנה של טרור ושוהים בלתי חוקיים יפסיקו לזרום לישראל, אז בטח יקרו הרבה דברים. הגדר מעולם לא היתה משוש חיי ולא אהבתי אותה", הוסיף. הגורם הדגיש כי לפי שעה תימשך בניית הגדר במהירות, אך תוך מאמץ להבטיח שחיי האוכלוסיה הפלסטינית לא ייפגעו ממנה.

שגריר ישראל בוושינגטון, דני אילון, אמר בראיון לגלי צה"ל כי למרות שהאמריקאים מעולם לא "התלהבו", כהגדרתו, מרעיון הגדר - אין מחלוקת בין ישראל לארצות הברית על נחיצותה.

כתבי "הארץ", נתן גוטמן ויוסי ורטר, מוסיפים:

הבית הלבן הבהיר הלילה, כי הנשיא ג'ורג' בוש, עדיין מוטרד מהמשך בניית גדר ההפרדה הביטחונית על ידי ישראל, למרות שבפגישתו אמש עם ראש הממשלה, אריאל שרון, לא דרש את הפסקת בניית הגדר.

הפלסטינים מביעים אכזבה מתוצאות פגישת שרון-בוש. שר ההסברה הפלסטיני, נביל עמר, אמר הלילה כי הפגישה היתה "שלילית". הוא הדגיש, כי שרון "ממשיך בבניית ההתנחלויות וגדר ההפרדה, והדבר מעכב את ההתקדמות בתהליך השלום".

עם זאת, הובהר בהודעה כי הנשיא בוש שבע רצון מהודעת ראש הממשלה שרון בפגישה, כי יעשה כמיטב יכולתו כדי למנוע פגיעה בפלסטינים כתוצאה מבניית הגדר. "נמשיך בבניית גדר ההפרדה, אך בהחלט אבחן דרכים כדי שהעניין יקשה על הפלסטינים כמה שפחות", אמר שרון לאחר הפגישה בבית הלבן. קודם לכן אמר בוש לשרון כי "יש בעיה עם הגדר", אך הוסיף שהוא מבין שמדובר ב"נושא רגיש" ולא קרא להפסיק את בנייתה.

"איראן - המסוכנות ביותר בעולם כיום"

גדר ההפרדה נדונה בפגישה באופן עקרוני, ללא דיון בתוואי שלה. דובר הבית הלבן הבהיר כי יש עדיין מחלוקות בין ארה"ב לישראל בשאלת הגדר וכי בוש לא חזר בו מעמדתו. הוא הוסיף כי הממשל מברך על הצהרת שרון שלפיה ישראל תנסה למנוע הפגיעה בשגרה הפלסטינית.

בוש החריף בדבריו את תביעתו לפירוק ארגוני הטרור כתנאי לכל התקדמות מדינית. גורמים ישראליים הביעו סיפוק רב מהדברים, והיו אף שכינו אותם: "נאום מרכז הליכוד של בוש". בוש אמר כי הוא מרוצה מהמחוות לפלסטינים שבהן החלה ישראל, אך עודד את שרון לנקוט צעדים נוספים. שרון אמר לבוש כי בקרוב יפונו 12 "מאחזים בלתי מורשים".

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, "הוא אמנם רופא עיניים, אבל הוא נותר שבוי בידי יועציו של אביו (הנשיא הקודם, חאפז אל-אסד) ומדיניותו הסרבנית" - כך אמר בוש בארוחת הצהריים עם שרון, אתמול. בתגובה אמר יועצו של שרון, רענן גיסין: "הוא רוצה לדעת עד כמה הוא יכול להרחיק לכת", וזכה להנהון של בוש.

מזכירו הצבאי של שרון, האלוף יואב גלנט, עידכן את בוש במידע המודיעיני על איראן וסוריה ועל ארגוני הטרור הפועלים בהן. בוש אמר כי מעורבותה של סוריה בטרור ידועה לו וכי העניין "מחמיר" וידרוש "טיפול יסודי". בנוגע לאיראן אמר הנשיא כי "אין ספק שאיראן היא המדינה המסוכנת ביותר בעולם כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully