וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכל אחד מהמרוקאים מגיע פיצוי מדודו טופז"

30.7.2003 / 8:42

תושב עפולה יגיש תביעה ייצוגית נגד הבדרן בעקבות דבריו נגד המרוקאיות; טופז: תרבות ה"מגיע לי" יש גם לחרדים; מתחנן: עזבו אותי בשקט

תושב עפולה מתכוון להגיש היום תביעה ייצוגית נגד דודו טופז בעקבות דבריו בשבוע שעבר נגד המרוקאים. הבדרן אמר לויקי כנפו, ממובילות מאבק האמהות החד הוריות: "בתור אחד שהיה נשוי למרוקאיות, אני מכיר את תרבות ה'מגיע לי'". מיקי אסולין, בן 49 ואב לשמונה הסביר ל"מעריב" כי במדינה חיים 670 אלף אזרחים ממוצא מרוקאי, שנפגעו מההתבטאות וכי מגיע לכל אחד מהם פיצוי.

"ב-1981 טופז קרא לעדות המזרח 'צ'חצ'חים, ואחר כך אמר שזו היתה פליטת פה ועשה מזה הרבה כסף בהופעות שלו", אמר אתמול אסולין ל"מעריב" והוסיף: מה הוא יגיד עכשיו, שזו גם היתה פליטת פה? אז דודו טופז אומר שיש לו ילדים משלוש נשים מרוקאיות, אבל מצד שני הוא פוגע ברגשות הציבור המרוקאי. מה הוא יעשה עכשיו כדי להוכיח למרוקאים שהוא לא התכוון לפגוע ברגשותיהם? הוא יתחתן עם עוד מרוקאית ויביא עוד ילד לעולם, ואחר כך יגיד שיש לו ארבעה ילדים מרוקאים?", תמה אסולין.

התובע מסביר כי "דודו טופז מנסה לקדם את העסקים שלו באמצעות פגיעה ברגשות הציבור, כי רק ככה הוא זוכה לפרסום. כשהוא אומר שלמרוקאיות יש תרבות של 'מגיע לי' הוא בעצם אומר שהן פרזיטיות. טופז לא חשב שבין האמהות החד הוריות שמנהלות את המאבק עם כנפו יש גם ערביות, אשכנזיות ואחרות. הוא התייחס בפרט למרוקאיות וזו גזענות".

"אין פראי אדם בין הרוסים? הפולנים? הרומנים?"

טופז אמר בתגובה כי "האיש שעומד להגיש נגדי את התביעה טועה. אני אשמח לפגוש אותו ולחבק אותו חיבוק חם ואוהב, כישראלי לישראלי וכאדם לאדם. בחיים לא אמרתי על עדות המזרח שהם 'צ'חצ'חים'. אמרתי באופן כללי, ולא בפרט על עדות המזרח. אין פראי אדם בין הרוסים? הפולנים? הרומנים? צ'חצ'ח זה לא עדות המזרח. מה שקרה הפעם זה ששוחחתי בטלפון עם ויקי כנפו ויצא לי משפט טיפשי. אבל אנשים מגזימים כמו שהגזימו במקרה הזה שחיבקתי אישה מתוך חיבה והיא קראה לזה הטרדה מינית.

טופז ממשיך ואומר: "אני מתחנן בפני האיש שעומד להגיש נגדי תביעה שיבין אותי, שיעזוב אותי בשקט ושייתן לי לעשות תכנית שעוזרת לאנשים. זה כל כך לא יפה להגיד שפגעתי בציבור המרוקאים. החברים הקרובים ביותר שלי הם זאב רווח ואילן שושן... תרבות של 'מגיע לי' יש גם לחרדים, למשפחות חד הוריות, למשפחות מרובות ילדים בנגב, בהתנחלויות". טופז הציע לישראלים לחשוב יותר מה הם יכולים לעשות למען המדינה ולא מה המדינה חייבת להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully