וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק כרמל רשם ירידה של כ-2% ברווחיו בשנת 2000 שהגיעו ל-4.2 מיליון שקל

3.3.2001 / 18:53

בנק אדנים דיווח על עלייה של 8% ברווחים לשנת 2000 שהסתכמו ב-10.9 מיליון שקל; שני הבנקים רשמו ירידות בהיקף ההכנסות שלהם שנעו בין 3%-1%


ltpgt
בנק כרמל מפרסם היום את דו"חותיו השנתיים ומהם עולה כי הכנסותיו מפעולות מימון קטנו ב-3% והסתכמו ב-18.5 מיליון שקל בהשוואה ל-19.2 מיליון שקל בשנת 1999. גם בשורת הרווח הנקי נרשמה ירידה של כ-2% וזה הסתכם ב-4.2 מיליון שקל לעומת רווח של 4.3 מיליון שקל בשנת 1999.
lt/pgt

ltpgt
כחצי מיליון שקל מרווחיו של הבנק אינם מהפעילות העיקרית שלו (משכנתאות) אלא "מהפרשות בגין מדד ידוע" שביצע הבנק.
lt/pgt

ltpgt
מקורם של ההפרשים שנוצרים בין מדד בגין לבין מדד ידוע הוא בעובדה שההגנה על ההון של הבנק נעשית לפי מדד ידוע, ואילו ההתחייבויות של הבנק הן לפי מדד בגין, כיוון שהן עתידיות. כך נוצר חוסר איזון בין צד הנכסים לצד ההתחייבויות, שבא לידי ביטוי מדי רבעון בסעיף הכנסות או הוצאות מימון של הבנק. למותר לציין כי זהו סעיף חשבונאי גרידא.
lt/pgt

ltpgt
בנק כרמל נשלט על ידי ז'ק בר (53%) והוא הקטן מבין 8 הבנקים למשכנתאות. לפני כחודש וחצי החליט דירקטוריון הבנק למכור את הפעילות שלו באמצעות הקמת חברה בת שתשמש חברת אחזקות ותחזיק במניות הבנק, כך שהבנק יימחק מהמסחר בבורסה וחברת האחזקות תשמש שלד בורסאי שיהיה בבבעולותו של ז'ק בר.
lt/pgt

ltpgt
בנק משכנתאות נוסף שפירסם היום את דו"חותיו הכספיים הוא בנק אדנים שהציג ירידה של כ-1% בהכנסות המימון שלו אך גידול של כ-8% ברווח הנקי שלו שהסתכם ב-10.9 מיליון שקל. הגידול ברווח מיוחס בעיקר לירידה בהפרשה לחובות מסופקים שירדו ב-1.3 מיליון שקל בשנת 2000 לעומת שנת 1999 ובגידול של 2.2 מיליון שקל בהכנסות התפעוליות של הבנק בהשוואה לשנת 1999.
lt/pgt

ltpgt
חשוב לציין כי הירידה בהכנסות המימון של הבנקים למשכנתאות מושפעים מכמה גורמים: הראשון שבהם הוא ההאטה בצמיחת ענף הנדל"ן בשנה האחרונה. גורם נוסף שמשחק תפקיד מרכזי ברווחי הבנקים הוא השינויים בשיעורי הריבית שמשפיעים על הערך הנוכחי של הנכסים וההתחיבויות של הבנק בשל אי הקבלה בתקופות עד לפרעון בין הנכסים להתחייבויות.
lt/pgt

ltpgt
בשל הריסון המוניטרי שהונהג בשנה האחרונה על ידי בנק ישראל והורדת הריבית, עלו מחירי המקורות של הבנקים למשכנתאות וכפועל יוצא עלו גם מחירי המשכנתאות (מקורות הבנקים למשכנתאות) והשפיעו לרעה על כמות המשכנתאות שהחליט הציבור לקחת.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully