וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושה: ידית צעירה

3.3.2001 / 18:53

הכדורסל הישראלי נקלע למצוקת קלעים ובאיגוד מקווים כי אליפות ישראל בקליעה ל-3 לצעירים, תהיה צעד ראשון בדרך לשינוי המצב


מאת אורי בר-שביט

הכדורסל הישראלי נקלע לאחרונה לסיטואציה מוזרה. מצב הגבוהים שלנו מעולם לא היה טוב יותר ונראה כי בשנים הקרובות הולך להיות מאבק אמיתי על העמדות 4-5 בנבחרת.

במקביל, ועל כך מסכימים כל אנשי המקצוע בארץ, יש מחסור חמור בקלעים. בתרבות כדורסל שגדלה על הידיים של מיקי ודורון, קשה למצוא שחקן "ידית", שיצליח לשים את הכדור בחור בצורה עקבית בטווחים של מעל 5 מטרים מהסל.

באיגוד הכדורסל מודעים לתופעה והחליטו לפעול. המטרה: הגברת המודעות לקליעה בקרב הצעירים. הדרך: קיום אליפות ישראל ב-3 נקודות לצעירים. בפרוייקט שיתקיים בחסות "דומינוס פיצה", יתחרו צעירים ילידי 1983-1986 מכל רחבי הארץ בתחרות דמויית אליפות ה-3 באולסטאר האמריקאי והפרס למנצח יהיה כרטיס טיסה וכניסה לגמר אליפות אירופה בטורקיה.

התחרויות המוקדמות יתקיימו במרץ-אפריל ב-8 מוקדים: גליל עליון, חיפה, נתניה, ת"א, חולון, אשדוד, ירושלים וב"ש. ההרשמה לתחרות תיעשה דרך אגודות הכדורסל או על ידי פניה עצמאית לאיגוד הכדורסל.

הזוכה בכל גמר איזורי יעפיל לשלב חצי הגמר, שיתקיים בערב משחקי חצי גמר גביע המדינה לגברים (21 במאי) ושלב הגמר, ייערך בערב גמר הגביע (24 במאי).

במסיבת עיתונאים, שקיים היום איגוד הכדורסל, השתתפו המאמן הלאומי, מולי קצורין, שיזם את הפרוייקט ושחקני הנבחרת- נדב הנפלד, פפי תורג'מן, ליאור ליובין וטל בורשטיין.

קצורין הסביר: "יש צורך בשיפור הקליעה אצל הצעירים, נקודה שהפכה להיות חשובה יותר עם המעבר לשעון ה-24 שניות. אני מקווים שהפרוייקט יעורר מודעות לנושא אצל הצעירים ואולי גם נגלה כמה כשרונות".

קצורין הוסיף כי שיפור מיומנוית הקליעה אצל הצעירים היא אחת המטרות החשובות של הכדורסל הישראלי בעתיד הקרוב.

בנבחרת הצעירה, סיפר המאמן, כבר מגבשים מתכונת עבודה לנבחרת קלעים ובימים אלו ממש מארגן האיגוד השתלמויות לאנשי המקצוע מרחבי הארץ, על מנת לשפר את רמת העבודה על יסודות הקליעה ובכלל, עם הכדורסלנים בתחילת דרכם.

הכדורסלנים שנכחו במקום, חלקם לא מבוגרים בהרבה מקהל היעד של התחרות, סיפקו את הצד האישי שלהם ביחס לנושא הקליעה.

טל ברודי סיפר כיצד הגיע לישראל בגיל מאוחר בלי ג'אמפשוט ולמד לפתח אותו בארץ, פפי הסביר כי "בשבי לקלוע צריך לזרוק" וליובין גילה שהוא בכלל "מחכה לתחרות האסיסטים".

בקיצור, אם אתם בני 15-17, שמסוגלים לשים את הכדור בסל ואין לכם תכניות מיוחדות לימי שישי בצהריים בתקופה הקרובה, זו ההזדמנות שלכם להתגלות. אם לא, לפחות תקבלו חתיכת פיצה, אין מה להפסיד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully