וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי מעניק המלצת "קנייה" למניית כי"ל במחיר יעד של 6.1-5.8 שקלים

3.3.2001 / 18:53

מחיר היעד גבוה בכ-25%-19% ממחיר המניה בבורסה; השווי הכלכלי של כי"ל - בין 6.8 ל-7.2 מיליארד שקל


ltpgt
אנליסטית בנק המזרחי, מעיין סבו, מעניקה המלצת "קנייה" למניות קבוצת כימיקלים לישראל , תוך שהיא קובעת מחיר יעד של 6.1-5.8 שקלים למניית הקבוצה, גבוה בכ-25%-19% ממחיר המניה בבורסה, טרם פתיחת המסחר.
lt/pgt

ltpgt
סבו מציינת כי קיימים מספר גורמים חיוביים התומכים בתוצאות כי"ל ובעליית שוויה בטווח הארוך. ראשית, תחילת ההתאוששות הצפויה החל מהמחצית השנייה של שנת 2001 בחלק ממחירי המוצרים, במקביל לשינוי במגמות שערי החליפין, שפעלו בשנת 2000 לרעת החברה.
lt/pgt

ltpgt
שנית, המשך הרחבת סל המוצרים (החברה הבת רותם אמפרט רכשה בנובמבר 2000 מפעל תוספי מזון לבהמות בטורקיה, שמחזור המכירות הצפוי שלו הוא כ-15 מיליון דולר בשנה), ופיתוח מוצרי כימיקלים מתמחים בעלי שיעורי רווחיות גבוהים יותר.
lt/pgt

ltpgt
שלישית, המשך פעילות הרה ארגון וצעדי התייעלות (צעדים הכוללים בין היתר את מיזוג מפעלי ים המלח ורותם אמפרט) וניצול סינרגיה בין חברות בנות בקבוצה, התמקדות בעסקי ליבה, שיפור תהליכי ייצור, אחסון והובלה, וכן מעבר לרכש במסחר אלקטרוני. בנוסף, בשנים 2003 עד 2004 צפוי מעבר למקורות אנרגיה חדשים (למשל גז) להביא לחיסכון משמעותי בעלויות ואף לתמוך בירידה כללית במחירי האנרגיה.
lt/pgt

ltpgt
מן הצד השני, סבו מעריכה כי ישנם מספר גורמים שליליים שעשויים לקזז את ההשפעות החיוביות. בין היתר מאזכרת סבו את אי הוודאות השוררת בשוק הדשנים, הקשורה למועד סיום השפל בענף, ואת התחזיות להאטה בגידול הביקוש לאשלג. כמו כן, על אף ביצוע עסקות הגנה, כי"ל עודנה חשופה במידה מסוימת למחירי האנרגיה והתובלה ולמגמות שערי החליפין בארץ ובעולם. בנוסף, עובדי הקבוצה, המאוגדים באיגודים חזקים, עלולים להתנגד לחלק מצעדי ההתייעלות ולמיזוגים שונים, מה שעשוי להגדיל את עלויות ביצוע הרה ארגון.
ltbrgt
lt/bgtמחיר היעד - 6.1-5.8 שקליםltbgt
קבוצת כי"ל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל , היא קבוצה רב לאומית הפועלת באמצעות חברות בנות, בעיקר בתחומי דשנים וכימיקלים מסוגים שונים. פעילות הקבוצה בישראל מתבססת בעיקר על ניצול אוצרות הטבע בים המלח (אשלג, ברום, מלח ומגנזיום) והנגב (פוספטים ואבן גיר).
lt/pgt

ltpgt
חברות הקבוצה עוסקות בהפקת אוצרות טבע אלה על סמך זכיונות ממדינת ישראל, בשיווקם ברחבי העולם, וכן בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי המשך המבוססים על חומרי הגלם הנ"ל. מרכז פעילותה של כי"ל נמצא בישראל, בה מתבצעת כ-60% מהפעילות היצרנית. עם זאת, עיקר פעילות הקבוצה מיועדת ליצוא - כ-90% מהתוצרת נמכרת בשוקי חו"ל.
lt/pgt

ltpgt
סבו מעריכה כי מחזור המכירות של כי"ל יסתכם בשנת 2000 ב-1.85 מיליארד דולר, ירידה מזערית של כ-1% לעומת המכירות בשנת 1999. בשנת 2001 צפוי היקף המכירות להגיע לכ-1.89 מיליארד דולר. כמו כן, הרווח הנקי אותו צפויה לרשום כי"ל בשנת 2000 יסתכם בכ-159 מיליון דולר (ירידה של כ-9% לעומת שנת 1999). התחזית לשנת 2001 היא לרווח נקי של 186.9 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
סבו מציינת כי הערכת השווי של הקבוצה בוצעה לפי מכפיל רווח תפעולי נטו (חזוי) של 16.5-16 לשנת 2001, בניכוי יתרת ההתחייבויות הפיננסיות נטו ובתוספת שווי החזקת הקבוצה בחברת SQM. בהתאם לכך, מוערך השווי הכלכלי של כי"ל בטווח שבין 6.8 מיליארד שקל ועד 7.2 מיליארד שקל, שווי הגבוה בכ-19% עד 25% משווי השוק של הקבוצה טרם פתיחת המסחר. לאור הערכת השווי הנ"ל, מחיר המניה הנגזר הוא 6.1-5.8 שקלים.
lt/pgt

ltpgt
כדאי לציין, כי היום הודיעה כי"ל על כך שהחברה הבת, מפעלי ים המלח, מכרה לקיבוץ מצפה שלם את החזקותיה בחברת מעבדות ים המלח תמורת כ-7 מיליון דולר. בעקבות מכירה זו, צפויה כי"ל לרשום רווח הון של 4.5 מיליון דולר.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully