וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: בטווח הארוך הגדר לא תהיה רלוונטית

29.7.2003 / 19:02

נשיא ארה"ב אמר בתום פגישתו עם שרון: הדרך היעילה למלחמה בטרור היא לפרק הארגונים; שרון: נמשיך בבניית הגדר; הפלסטינים: תוצאות הפגישה מאכזבות

ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש אחר הצהריים עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, בוושינגטון, לדיון במפת הדרכים. למפגש הוקצו 30 דקות בלבד, ובסיומו הופיעו השניים בפני עיתונאים בגן הוורדים בבית הלבן.

נשיא בוש הביע אופטימיות במסיבת העיתונאים ואמר: "אנו יכולים כעת להשיג התקדמות מוחשית לשתי מדינות שחיות זו לצד זו. אני מעודד מהצעדים שנקטה ישראל לקידום המטרה, לרבות שחרור אסירים". בוש שיבח את פגישותיהם של שרון עם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, ואת חידוש התיאומים הביטחוניים בין ישראל לרשות הפלסטינית. הנשיא ציין כי מחויבותו לביטחון ישראל אינה ניתנת לערעור.

הנשיא קרא לאבו מאזן לפעול נגד תשתיות הטרור. "אנו נחושים לסייע לאבו מאזן לפעול נגד הטרור, ולהשליט שלטון חוק לטובת הפלסטינים והישראלים גם יחד", אמר.

בנוגע לגדר ההפרדה, אמר בוש כי "הדרך הטובה ביותר להילחם בטרור היא לפרק את ארגוני הטרור". לדבריו, הוא "ימשיך בדיאלוג עם שרון כדי לוודא שהגדר שולחת את המסר הנכון". הנשיא הביע תקווה כי "בטווח הארוך הגדר לא תהיה רלבנטית".

שרון ציין כי שיחתו בנושא עם בוש היתה מועילה. הוא מסר כי במהלך הפגישה הוא לא דן עם הנשיא על תוואי גדר ההפרדה. "הסברתי את חשיבותה כגורם שיביא ביטחון - וביטחון יאפשר להגיע לשלום", אמר לכתבים במסיבת העיתונאים. "גדר הביטחון שאנו נאלצים לבנות כדי להגן על אזרחינו מהטרור תמשיך להיבנות, ונעשה כל מאמץ למזער את הפגיעה בחיי היומיום של הפלסטינים" הוסיף.

שרון אמר כי העם בישראל מודה לבוש על פעולותיו ועל מחויבותו הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל ועל קידום תהליך השלום עם הפלסטינים. ראש הממשלה הוסיף כי אמנם יש כרגע שקט יחסי, אולם הטרור לא גווע לחלוטין. "השקט מושג בזכות פעילות ישראל ומאמצי ארה"ב", אמר. הוא הביע דאגה מכך שהשקט יופר כתוצאה מהמשך קיומם של ארגוני הטרור, וטען כי הרשות הפלסטינית אינה עושה דבר כדי לפרקם מנשקם. "אני משוכנע שבמלחמה זו נגד הטרור, אתה תפעל בנחישות כדי שהפלסטינים ישימו קץ לארגוני הטרור", אמר ראש הממשלה לנשיא.

"אני רוצה להתקדם בתהליך המדיני", הוסיף שרון. "הדרך היחידה לעשות זאת היא רק לאחר חיסול מוחלט של ארגוני הטרור והשלמת הרפורמות בצד הפלסטיני". לדבריו, ישראל תנקוט בצעדים נוספים אם ארגוני הטרור יפורקו.

ערפאת: ישראל בונה חומת ברלין חדשה

שרון החמיא למארחו ואמר: "זו זכות גדולה בשבילי להיות בבית הלבן בפעם השמינית. אני תמיד מרגיש כאן בין ידידים". הוא בירך את הנשיא על "הניצחון המזהיר בעיראק, ועל סילוקו של סדאם חוסיין מהשלטון".

במהלך מסיבת העיתונאים נשאל בוש כיצד הוא מצפה מישראל לשחרר אסירים, בעוד הוא אינו משחרר את ג'ונתן פולארד. בתשובתו התחמק בוש מנושא השאלה, ואמר כי הוא אינו מצפה שישראל תשחרר אסירים שעלולים לשוב לפעילות הטרור.

הפלסטינים הגיבו הערב באכזבה על תוצאות פגישת בוש-שרון. שר ההסברה הפלסטיני, נביל עמר, אמר כי הפגישה היתה שלילית. עמר אמר כי שרון אינו מפסיק לבנות את ההתנחלויות ואת ה"חומה". הוא הוסיף כי אלה מכשולים גדולים בתהליך השלום.

ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, כינה את גדר ההפרדה שבונה ישראל כ"חומת ברלין חדשה". ערפאת אמר הערב בלשכתו ברמאללה, כי מטרת גדר ההפרדה היא ליצור "גטאות" לפלסטינים בגדה המערבית. הוא הביע תקווה כי בוש ילחץ על שרון בנושא הגדר.

כתבי "הארץ", אורי הס, עמוס הראל, יוסי ורטר ונתן גוטמן, מוסיפים:

לקראת פגישתו עם בוש נפגש אמש שרון עם היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס. בפגישה הדגיש ראש הממשלה את חשיבות גדר ההפרדה. הוא הציג לרייס תמונות של הגדר כדי להוכיח לה שהגדר איננה חומה, כפי שכינו אותה בוש וראשי הרשות הפלסטינית, אלא גדר ביטחונית. כן הציג שרון לרייס תמונה של הגדר הסמוכה לכביש חוצה ישראל, במקום שבו נרצחה הילדה נעם לייבוביץ'. בפגישה לא הציגה רייס תביעה להפסקת הקמת הגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully