וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה ממליץ על בניית תיק השקעות דפנסיווי וחזרה למניות "הכלכלה הישנה"

3.3.2001 / 18:53

"מניות הפועלים ולאומי נראות אטרקטיוויות ונסחרות מתחת לשוויין הכלכלי"; מניות הטכנולוגיה שעדיין מומלצות: אלביט מערכות, סאיטקס, טאואר ומג'יק


ltpgt
בית ההשקעות אילנות בטוחה ממליץ למשקיעים להיערך בתיק השקעות דפנסיווי לנוכח תהליך ההאטה העולמי הצפוי, והתקבעות הנאסד"ק על רמות נמוכות, שלהערכת בית ההשקעות ייתכן ואף יהיו נמוכות יותר.
lt/pgt

ltpgt
בבטוחה ממליצים להקטין באופן סלקטיווי את ההחזקות במניות הטכנולוגיה. לצמצם את החשיפה במניות הנאסד"ק מצד אחד, ומצד שני לחזור למניות הגדולות בתעשיות המסורתיות, או בשמן השני - "הכלכלה הישנה".
lt/pgt

ltpgt
תחזית בית ההשקעות לשנה הקרובה אינה מבשרת טובות. להערכתו, השנה הקרובה צפויה להיות בעלת שיעורי צמיחה עולמיים מתונים, לעומת שנת 2000 שהתאפיינה בקצב צמיחה עולמי מהיר.
lt/pgt

ltpgt
ההאטה, כפי שגם שמענו אתמול מפי הנגיד האמריקאי, צפויה להיות מובלת על ידי המשק האמריקאי ולהשפיע באופן ישיר על המשק הישראלי. בבטוחה מציינים כי מדד מנהלי הרכש בארה"ב - המהווה אינדיקטור מוביל לגבי קצב הפעילות במשק האמריקאי ומשפיע על עתיד היצוא התעשייתי של ישראל - מצביע על קיפאון במשק האמריקאי ועל צמיחה של 2%-1% בשנה.
lt/pgt

ltpgt
התפכחות המשקיעים מה"טרנד" הטכנולוגי גרם למדד הנאסד"ק לאבד ברבעון האחרון לשנת 2000 כ-30% מערכו, ובשנת 2000 כולה 40% מערכו - הנפילה הגדולה בתולדותיו. גם המניות הישראליות הנסחרות בחו"ל נקלעו לקלחת ההאטה שתקפה את השוק האמריקאי, ולהערכת כלכלני בטוחה הן יתקשו בגיוסי ההון שתוכננו לשנה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
בבטוחה מעריכים כי התחלפות השלטון בישראל היא בעלת השפעה כבדת משקל על מצב הכלכלה הישראלית. להערכתם, יש לחכות ולראות אם האיתותים החיוביים הבאים מכיוון ראש הממשלה הנבחר אכן יבשילו לכדי מעשה, וכמובן ההשפעה של המצב הבטחוני בזמן כהונת שרון על שוק ההון הישראלי.
ltbgt
הסיכון בסקטור האלקטרוניקה גדל - יש להיצמד לחברות גדולות
lt/bgt
בענף התקשורת ממליצים בבטוחה על מניות בזק וברן . זאת, לפי הערכה כי חברות התקשורת ימשיכו באותה מגמה שאיפיינה אותן ברבעונים האחרונים - כאשר בזק תציג רבעון נאה ותמשיך לשפר את המרווחים הפיננסיים לפני הכניסה לתחרות. להערכתם, חברות הכבלים ימשיכו להציג הפסדים כתוצאה מכניסת חברת YES לשוק.
lt/pgt

ltpgt
מבין מניות האלקטרוניקה ממליצים בבטוחה על מניות אם סיסטמס , אורבוטק , אלביט מערכות , סאיטקס , טאואר ונובה . הם מנמקים את המלצותיהם בעובדה שהסיכון בסקטור זה גדל מאוד, ולכן, להערכתם, יש להיצמד לחברות גדולות ולחברות עם נישה מוגדרת בעלות מכירות ורווחים, ולהימנע מהחזקות בחברות דוט.קום.
lt/pgt

ltpgt
בסקטור המחשבים ממליצים בבטוחה על מניות מג'יק בעקבות הירידות החדות בתקופה האחרונה, על מניית כלנית היי-טק 1084268-MRQ, המשווקת את הפאלם פיילוט בארץ, והיא מן המובילות בישראל באספקת תוכנות מדף, ועל חברת זאבי מחשבים , הנסחרת להערכת בית ההשקעות בדיסקאונט של 65% משווי ההחזקות שלה.
lt/pgt

ltpgt
בקרב מניות הבנקים ממליצים כלכלני בטוחה על "קנייה חזקה" למניית הפועלים , ומציבים לה מחיר יעד של 15 שקל - גבוה ב-35% ממחירה בשוק, ועל "קנייה" למניות לאומי 604611-MRQ והמזרחי . לדבריהם, "מניות הפועלים ולאומי נראות אטרקטיוויות ונסחרות מתחת לשוויין הכלכלי". הם מעריכים כי אחד הגורמים המרכזיים שימשיכו להשפיע על הבנקים בתקופה הקרובה יהיה הפרטת הבנקים, ובראשם לאומי ודיסקונט.
lt/pgt

ltpgt
להערכת כלכלני בטוחה, הפרטת בנק לאומי עשויה להיות מוצלחת, ויהיו גופים שיביעו עניין בבנק, וכבר נראתה הסנונית הראשונה בדמותה של קבוצת גמול שהחלה באיסוף מניותיו. האירועים הבטחוניים לא צפויים לפגוע בבנקים, ונראה כי הפגיעה תגיע מהיחלשותו הצפויה של שוק ההון.
lt/pgt

ltpgt
בבטוחה מסכמים כי ההשקעה בסקטור זה לנוכח תקופת אי הוודאות שהולכת לעבור על שוק ההון שלנו - היא טובה ופחות מסוכנת, ותיפגע פחות במקרה של המשך הירידות. במקרה של עליות בבורסה צפויות מניות הבנקים להניב תשואות דומות לאלו של המדדים.
ltbrgt
lt/bgtענף הכימיה - אחד המבטיחים בשנת ltbgt2001
בבטוחה מעריכים כי רווחיותן של חברות הביטוח צפויה להיפגע בזמן הקרוב, בהמשך לירידה החדה ברווחיות בענפי הביטוח האלמנטרי, והתהפוכות במגמות בשוק ההון שפגעו בתשואות חברות הביטוח בפוליסות המשתתפות ברווחים.
lt/pgt

ltpgt
בבטוחה צופים כי ברבעון הרביעי של שנת 2000 תבוא לידי ביטוי ההרעה ברווחיות חברות הביטוח והמניה היחידה המומלצת על ידם היא מניית כלל ביטוח .
lt/pgt

ltpgt
מנגד, ענף הכימיה הוא אחד מהענפים המבטיחים בשנת 2001. להערכת בית ההשקעות, ענף הכימיה ניצל את שנת 2000 להתייעלות (מיזוגים רבים בענף). "בזמן שאנו מחכים לראות כיצד תשפיע ההאטה העולמית על הביקושים העולמיים למוצרי הכימיה המיוצרים בארץ, ועל מחירם שנקבע בעולם, צריך לזכור כי החשיפה של הענף בישראל נמוכה יחסית. זאת, מכיוון שחלק ניכר מהייצור בארץ הינו תשומות חקלאיות אשר נמצאות בשפל מחזורי ונראה כי אין לחקלאות מרחב רב לירידה כלפי מטה".
lt/pgt

ltpgt
המניות המומלצות בסקטור זה הן מכתשים אגן , כי"ל תעשיות אלקטרוכימיות ופלסאון.
lt/pgt

ltpgt
בסקטור הפרמצבטיקה מציינים בבטוחה את מניית טבע , שלהערכתם יכולה להיפגע מהאטה אפשרית בשוק הצפון אמריקאי בעקבות ההאטה העולמית הצפויה. במידה והמיתון הצפוי יורגש בענף זה, מציינים בבטוחה כי, להערכתם, שוק ההון יגיב בחריפות כלפי טבע, בשל כך שחלק גדול מתמחורה של טבע, להערכתם, נובע מערכים עתידיים.
lt/pgt

ltpgt
סקטור חברות האחזקה, על פי כלכלני בטוחה, צפוי להפגין תוצאות נמוכות על רקע מחיקות בסקטור הטכנולוגי ופגיעה בתוצאות של חברות טכנולוגיה רבות וכן בפעילות נדל"ן. יחד עם זאת, מציינים בבטוחה כי חברות עתירות מימון יכולות לנצל את תקופת השפל על מנת לרכוש חברות עתירות טכנולוגיה במחירים זולים, ולהגדיל את אחזקותיהן הקיימות. המניה המומלצת על ידם מבין חברות האחזקה היא אי.די.בי פיתוח .
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבר

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully