וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: ארכיאולוגים גילו קרם פנים בן אלפיים שנה

29.7.2003 / 12:10

בחפירות ליד מרכז הבירה נמצאה קופסה המכילה, ככל הנראה, תכשיר קוסמטיקה רומאי; על הקופסה נמצאו סימני אצבעותיו של האדם שהשתמש בה

ארכיאולוגים העורכים חפירות באתר ששימש מקדש רומאי בלונדון הופתעו לגלות אתמול קופסה אטומה, שהכילה קרם קוסמטי שגילו מוערך באלפיים שנה. על הקופסה, שהיתה מלאה עד חציה, נמצאו סימני אצבעותיו של האדם שהשתשמש בה. "מדובר בתגלית שחשיבותה עצומה ותעורר עניין אדיר בעולם", אמר אוצר מוזיאון לונדון, פרנסיס גרו.

החוקרים ששלחו את תכולת הקופסה לבדיקה כימית, העריכו כי מדובר בקרם פנים או תכשיר איפור עתיק יומין. ליז ברהאם, האחראית על תחום השימור במוזיאון, פתחה אתמול את הקופסה לעיני התקשורת. היא הגדירה את הניחוח שעלה ממוצר הטיפוח "גופריתי" ו"מסריח".

הממצא הנדיר התגלה בתחתית אתר החפירות, ליד התפצלות של שני כבישים מרכזיים שהובילו ללונדון הרומית. מדובר באתר הנמצא כשלושה ק"מ דרומית למרכז הבירה הבריטית. הוא כולל שני מקדשים קטנים ובית הארחה. לפני שנה התגלה במקום לוח אבן שעליו חרוט הכיתוב העתיק ביותר של שמה הרומאי של לונדון, משנת 50 לפנה"ס. יחד עם קופסת הקרם נמצאו גם שברי פסלים, נעלי עוד ולוח כתיבה מעץ.

אתר יאהו מדווח כי במהלך הקיץ צפוי האתר להיקבר מחדש ולהיעלם תחת שכבות בטון, לטובת מרכז מסחרי וקומפלקס מגורים שיוקמו על שרידיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully