וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורשו מארה"ב בגלל תמונה של הרמב"ם

29.7.2003 / 10:16

זוג ישראלים רצו לעבוד בארה"ב ונתקלו בחוקרי ההגירה שמנעו מהם להגשים את החלום; הסיבה: דמיון בין תמונות צדיקים שהיו ברשותם לטרוריסטים מוסלמים

זוג ישראלים שטסו לארה"ב עוכבו לחקירה לאחר שנמצאו ברשותם תמונות רבנים וצדיקים בעלי זקן ותרבוש. חוקרי משרד ההגירה חשדו בצעירים כי הם מוסלמים המשתייכים לארגון טרור ועיכבו אותם לחקירה למשך 13 שעות.

השניים, דנה צ'אקווי וליאור צ'יבוטרו, בני 23 מקרית ביאליק, טסו לפני כשבועיים ליוסטון כדי לעבוד במקום. צ'אקווי סיפרה ל"מעריב", כי החוקרים שערכו חיפוש בתיקיהם "מצאו כרטיס של ברכת הדרך שעליה תמונה של צדיק יהודי עם תרבוש וזקן ארוך. הם שאלו אותי מה הדת שלי ועניתי: 'אני חצי נוצריה וחצי יהודיה'. אבל לפני שהספקתי לסיים את המשפט אחד מהם קטע אותי ואמר לי: 'את מוסלמית'".

בתיקיו של צ'יבוטרו גילו החוקרים ערכה נאה של תמונות ובהן מופיעות דמויותיהם של הרמב"ם, הבאבא סאלי ושל הרב עובדיה – כולם מזוקנים וחובשי כובעים שונים ומשונים. צ'יבוטרו ההמום סיפר: "החזות שלי אירופאית-אשכנזית. גם אני וגם דנה ממוצא רומני. לא האמנתי שיחשבו שאני טרוריסט מוסלמי. אבל החוקרים אמרו לי שיומיים קודם לכן הם לכדו בנמל התעופה טרוריסט ממקסיקו שדומה לי שתי טיפות מים. אחרי שהם מצאו אצלי את התמונה של הצדיקים, הם חשבו שאני שייך לארגון טרור".

בתום שעות של חקירה נכבלו השניים והובלו לבתי כלא שונים. למחרת הם הועלו על מטוס לאמסטרדם, ממנה הגיעו לארה"ב. הוויזה שלהם נפסלה לחצי שנה והחוקרים סימנו "איקס" על אישור הוויזה בדרכונם.

משגרירות ארה"ב נמסר בתגובה כי עקב ריבוי המקרים שבהם אנשים מגיעים לארה"ב אינם מורשים להיכנס לתחומה, לא ניתן להגיב באופן ספציפי על כל מקרה שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully