וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח דן אנד ברדסטריט:

3.3.2001 / 18:53

גידול חד במיזוגי משרדי עורכי דין בשנת 2000


ltpgt
משרד בלטר, גוט, אלוני הוא הגדול ביותר במספר עורכי הדין; יגאל ארנון - הגדול ביותר במדד שותפים ועובדים; הצמיחה הגדולה ביותר - 114% - אצל גרוס, חודק, גרינברג - כך עולה מדו"ח שפירסמה חברת דן אנד ברדסטריט לגבי משרדי עורכי הדין בישראל בשנת 2000.
lttablegtlttrgtlttdgt
ltimg src="/ibo/images/graphs/dan_lawyers_2000.gif"gt
lt/tdgtlt/trgtlt/tablegtltp class="article1"gt
עפ"י הדו"ח, השנה שחלפה אופיינה בגידול חד בהיקף משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל ובמיזוגים בין המשרדים. ניתוח המתרחש בצמרת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל מלמד על דינמיקה יוצאת דופן בפעילות ובהיקפים. זאת, תוך שימת דגש על מהלכים שיביאו את המשרדים המובילים להתמחויות מיוחדות, גלובליזציה של הפעילות ויכולת משמעותית יותר להתחרות בעמיתים.

מהדו"ח, המדרג את 72 משרדי עוה"ד המובילים בישראל, עולה כי השלישיה שהיתה בצמרת בשנה שעברה - ממשיכה להוביל, אלא שזו גדלה והתרחבה יותר. שלושת המשרדים המובילים הם: בלטר, גוט, אלוני; אחריהם יגאל ארנון ובמקום השלישי הרצוג, פוקס, נאמן.
lt/pgt

ltpgt
המגמה המאפיינת את ענף משרדי עורכי הדין בישראל היא גידול במספר המיזוגים. תופעת המיזוגים היתה דומיננטית ב-2000, ובדן אנד ברדסטריט מציינים כי התופעה צפויה להימשך גם ב-2001. ההכנסה השנתית שייצרו 72 משרדי עוה"ד ב-2000 מוערכת בכ-1.3 מיליארד שקל.
lt/pgt

ltpgt
משרד עורכי הדין בלטר, גוט, אלוני ושות' הוא הגדול בישראל ברשימת 72 המשרדים המובילים, לפי מדד של מספר עורכי הדין המועסקים בו. במשרד זה מועסקים 66 עורכי דין - 5 יותר מבשנה שעברה (שגם בה דורג המשרד במקום הראשון).
lt/pgt

ltpgt
במקום השני נמצא משרד יגאל ארנון עם 65 עו"ד פעילים לעומת 55 אשתקד, אולם משרד זה הוא המעסיק הגדול ביותר מבין משרדי עו"ד. במקום השלישי - משרד הרצוג, פוקס, נאמן עם 64 עו"ד פעילים לעומת 52 בשנה שעברה.
ltbrgt
lt/bgtמשרדים חדשים ltbgt
7 משרדי עו"ד שלא היו בדירוג אשתקד, נכנסו לדירוג של 2001. משרדים אלו נכללים בקבוצת 50 המשרדים המובילים:
עמית, פולק, מטלון ושות' - נכנס למקום ה-25 .
טולצ'ינסקי, שטרן ושות' - מקום 35 .
חיים קליר ושות' - מקום 36 .
שנהב, אלרום, קונפורטי ושביט - מקום 38 .
ארדינסט, בן נתן ושות' - מקום 39 .
הררי טוויסטר ושות' - מקום 44/45 (יחד עם שמעונוב, ברנע ושות').
דורון כהן, דוד כהן - מקום 46 .
ltbrgt
lt/bgtהעליות הדרמטיות ביותר ltbgt
המשרדים שעשו קפיצות דרך משמעותיות לעומת דירוג אשתקד:
פרופ' גרוס,קליהנדלר, חודק, הלוי - עלה מהמקום ה-20 אשתקד למקום ה-9 השנה.
פישר, בכר, חן ושות' - מ-24 ל-17.
משרד ש. פרידמן - מ-15 ל-10.
משרד אהרונסון, אבולעפיה, אמודאי - ממקום ה-27 למקום ה-22.
ltbrgt
lt/bgtשיעורי הצמיחה וההתכווצות הגדולים ביותר ltbgt
את שיעור הצמיחה הגדול ביותר ביצע משרד פרופ' גרוס, חודק, גרינברג - גידול של 114%. הרחק אחריו, במקום השני, רשם את הגידול הגדול ביותר משרד פישר, בכר, חן ושות' עם גידול של 67%. במקום השלישי בקטגוריה זו נמצא משרד ש. פרידמן עם גידול של 57%.
lt/pgt

ltpgt
7 משרדים רשמו 0% גידול בדירוג 2001 לעומת 2000, ואילו 5 משרדים רשמו ירידה.
ltbrgt
lt/bgtההכנסות ומספר עוה"ד והעובדים ltbgt
על פי הדו"ח, מספר עורכי הדין ב-72 המשרדים הגדולים מסתכם ב-1,869 ואילו מספרם של העובדים מסתכם ב-3,904. ההערכות הן שההכנסה המצרפית של 72 המשרדים הגדולים היתה בשנה המדוברת כ-1.3 מיליארד שקל, גידול של כ-30% לעומת אשתקד (אז היא נעה בין 900 מיליון ל-1.1 מיליארד שקל בחישוב שנתי).
lt/pgt

ltpgt
התחשיב מבוסס על חיוב שעת עבודה ממוצעת של כ-75 דולר, המתחלק על פי תחשיב שונה לשותף, עו"ד שכיר ומתמחה. הכנסות אלה מהוות הערכה בעבור כלל המשרדים, אולם אינן מהוות מדד להערכת משרד ספציפי.
ltbrgt
lt/bgtמגמת המיזוגים ltbgt
מהדו"ח עולה כי תופעת ההתרחבות בגין המיזוגים והגידול הכללי בענף, יוצרת תמונה כזו: אם אשתקד במקום ה-55 בדירוג היה משרד עם 12 עורכי דין, הרי כיום מספר כזה של עורכי דין מציב את המשרד במקום 72. כדי להיכנס למועדון 50 המשרדים הגדולים ביותר, על המשרד למנות לפחות 16 עורכי דין.
lt/pgt

ltpgt
סימנים למפץ המיזוגים הצפוי אפשר היה לראות במה שהתרחש בענף מתחת לפני השטח בשנתיים האחרונות כאשר משרד עורכי הדין הוותיק נתן מאיר ושות' התמזג עם משרד שניטקס ובן-טל ואילו משרד הרמן, פלד, וינדר, בן-ישראל ומנור התמזג עם מקוב.
lt/pgt

ltpgt
מומחים בענף סבורים כי הענף עומד בפני שינויים מרחיקי לכת וכרגע מתנהלים מגעים מתקדמים ל-15 מיזוגים לפחות. מספר זה אינו נראה סופי.
lt/pgt

ltpgt
המשרדים הוותיקים הגיעו למסקנה שלא ניתן להתבסס על תחום אחד או שניים. הלקח הזה נלמד מהשפל בתחום המקרקעין בשנים האחרונות, מהירידה בנאסד"ק ומהמגבלות שחברות הביטוח הטילו על משרדי הנזיקין שעמם הן עובדות על בסיס של מיקור חוץ.
lt/pgt

ltpgt
ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, מסביר שתופעת המיזוגים נובעת ממשברים בתחום ההנפקות, ההיי-טק והנדל"ן, שהביאו משרדי עו"ד להכרה בצורך בהתמחות בתחומים מגוונים במקום התרכזות בהתמחות ספציפית, המגדילה את סיכוני המשרד.

סיבה אחרת, אומר קובנט, היא הגלובליזציה של הפעילות העסקית, המחייבת את המשרדים לתת מענה לפירמות רב-לאומיות במיגוון רחב של תחומים. סיבה נוספת היא יתרונות הגודל בתחרותיות שבין משרדי עו"ד - איחוד הפעילויות מאפשר צמצום בהוצאות התפעוליות וכן רכישת התמחויות ללא צורך בתקופת הלימוד הנדרשת כדי להתמחות בתחום הספציפי. המציאות העסקית מחייבת את המשרדים להעניק מיגוון שירותים משפטיים וברמה מקצועית גבוהה.

גורם נוסף הוא הנורמות הבינלאומיות המקובלות בחברות גדולות ורב לאומיות, לפיהן עורכי הדין צריכים לפעול ממשרדים ייצוגיים המשדרים הצלחה, יציבות ומכובדות.
lt/pgt

ltpgt
תהליך הגלובליזציה בפעילות העסקית בעול

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully