וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות פותחים בשביתת רעב

צחי בירן

29.7.2003 / 0:19

מחדשים המאבק נגד הקיצוצים האי שיוויוניים בתקציבם; ראש מועצת מע'אר: אנחנו לא עומדים בזה; טוען: משרד ראש הממשלה הפר הבטחותיו

ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות מחדשים את מאבקם. הם הודיעו כי מהיום יפתחו בשביתת רעב ויפסיקו את פעילויות הרשויות, למעט איסוף אשפה. זאת, במחאה על ההתעלמות שמפגין, לטענתם, משרד ראש הממשלה כלפי מצוקותיהם התקציביות. משרדי האוצר והפנים קיצצו מתקציבי 13 הרשויות כ-200 מיליון שקל.

ראש מועצת מע'אר, אסעד עריידה, אמר לוואלה! חדשות, שמשרד ראש הממשלה אינו עומד בהסכמות שהושגו עימו לפני כעשרה ימים לגבי תקציבי הרשויות. עריידה מסביר כי המאבק החל בעקבות התכנית הכלכלית שהטילה קיצוצים כבדים על הרשויות ככלל ועל הצ'רקסיות והדרוזיות בפרט. "אנחנו לא עומדים בזה", הוא אומר.

ראש המועצה מסביר כי הקיצוץ מהרשויות זהה, אך תקציבן של העיריות היהודיות הוא מלכתחילה גבוה יותר. "אנחנו לא רוצים להכביד, תן לנו כמו כולם וקצץ לנו כמו כולם", אומר עריידה. לדבריו, ראשי הרשויות עשו עבודת שטח וגילו כי בין הרשויות יש פערים משמעותיים בתקציבים. בית שאן, שבה מתגוררים מעט פחות תושבים ממע'אר, מקבלת 23.5 מיליון שקל בשנה מול 16 מיליון בלבד שמקבלת מע'אר.

ראשי הרשויות הקימו לפני כחודשיים וחצי אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, אך הוא פורק לפני כשבועיים אחרי שהצדדים הגיעו להסכמות לגבי תקציבים שיועברו להם אחרי שיבצעו צעדי התייעלות. התקציבים לא הועברו כמובטח. גם הקמת ועדה שתבדוק את הצרכים המיוחדים של הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, שהובטחה להם עוד ב-2001, טרם קמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully